Máte skvelý produkt alebo nápad a neviete, ako ho dostať k zákazníkom? Zriadenie e-shopu nie je v dnešnej dobe zložité. Existuje niekoľko ciest, ktorými sa môžete vydať, ale ktorá je pre vás tá pravá? Pozrite sa, aké možnosti môžete využiť na vytvorenie e-shopu.
Kde môžete mať vlastný e-shop?
Aby si vaši zákazníci mohli prezerať, vyberať a nakupovať vaše produkty, budete potrebovať rozhranie, ktoré to umožní. Na vytvorenie e-shopu existuje niekoľko možností:
- predajné portály (napríklad Fler, Aukro)
- prenájom hotového riešenia e-shopu (napr. Shoptet)
- e-shop na mieru
- WordPress + WooCommerce
Aké parametre treba zohľadniť pri zriaďovaní e-shopu?
Vytvorenie vlastného e-shopu môže byť zábava alebo prekliatie. Dôležité je dobre zladiť zvolené riešenie s vašimi požiadavkami. Správna voľba vám môže výrazne uľahčiť projekt.
Vlastníctvo verzus prenájom
Predajné portály kompletne vybudujú váš e-shop, ale vy ste stále len nájomcom. Ak používate predajný portál, technicky váš obchod vlastní. Kedykoľvek môžu zmeniť vzhľad vášho obchodu alebo ho dokonca pozastaviť, ak (aj neúmyselne) porušíte niektorú z ich podmienok. Určuje tiež viditeľnosť vašich výrobkov, ich propagáciu a uprednostňuje svoju značku pred vašou.
Podobne je to aj s prenájmom hotového riešenia elektronického obchodu. Aj oni majú svoje podmienky používania, ktoré musíte dodržiavať, a ak majú podozrenie, že ich porušujete, môžu váš obchod vypnúť.
Naproti tomu vlastný eshop alebo eshop využívajúci WordPress je čisto vaším pieskoviskom a ste obmedzení len platnou štátnou legislatívou.
Flexibilita
Flexibilitu možno posudzovať z dvoch hľadísk – ako vyzerá a ako funguje. Pri jednoduchých projektoch môže byť malá flexibilita výhodou, keď potrebujete rýchlo predať. Keď však budete rásť, pravdepodobne budete musieť upraviť vzhľad a vytvoriť značku, vytvoriť zložitejšiu štruktúru obchodu alebo pridať formulár na registráciu do newslettera.
Logicky, predajné portály poskytujú najmenšiu flexibilitu. Hotové riešenia elektronického obchodu bývajú flexibilnejšie, ale stále ste odkázaní na šablóny a technické doplnky, ktoré služba ponúka.
WordPress ponúka širokú škálu šablón a doplnkov. Keďže ide o otvorený zdrojový kód, na jeho rozširovaní sa môže podieľať ktokoľvek a jeho možnosti vylepšovania a personalizácie sú bezkonkurenčné. Pozrite si naše pluginy pre WooCommerce.
Cena
Pri predajných portáloch je bežná platba vo forme percenta z predaja. Môže sa to zdať výhodné, keď začínate ako malý e-shop, ale v prípade vášho úspechu to pre vás nemusí byť až také výhodné.
Platba za hotové e-shopové riešenia sa môže odvíjať aj od veľkosti vášho obchodu a návštevnosti na ňom, a to musíte zohľadniť. Možno ste teraz malí, ale nemusí to tak byť vždy.
Mať vlastný e-shop naprogramovaný od nuly je nákladný projekt, ktorý sa malým obchodníkom nemusí oplatiť. Naopak, elektronický obchod s využitím služby WooCommerce je cenovo dostupný aj pre najmenších podnikateľov a s vaším rastom sa nespájajú ďalšie náklady.
Porovnanie možností zriadenia elektronického obchodu
Predajné portály | Hotové riešenia e-shopu | WordPress + WooCommerce | |
---|---|---|---|
Pridávanie obsahu bez znalosti kódovania HTML/CSS | + | + | + |
Sledovanie zásielok a online platby | + | + | + |
Vlastníctvo | – | – | + |
Prispôsobený obsah | – | + | + |
Prispôsobenie značky | – | + | + |
Pokročilé funkcie webu a obchodu | – | – | + |
Statické prevádzkové náklady namiesto transakčných poplatkov | – | Líši sa | + |
Úplná kontrola nad SEO a marketingom | – | – | + |
Pokiaľ ide o najdôležitejšie kritériá, ktoré sa zohľadňujú pri vytváraní internetového obchodu, je tu jasný víťaz: WordPress a WooCommerce. Poskytne vám pevný základ, na ktorom môžete stavať. Od prvého dňa budete môcť podporovať svoju značku a pracovať s rozhraním, ktoré si môžete plne prispôsobiť svojim potrebám. Budete mať plné vlastníctvo svojich údajov a neobmedzené možnosti propagácie.