E-mailový marketing je účinný nástroj na zvýšenie predaja

E-mailový marketing môže naštartovať predaj. Tieto 3 typy e-mailov sú najdôležitejšie!

27. 10. 2023 | Blog

Ako majiteľ e-shopu viete, že nájsť nových zákazníkov pre váš e-shop nie je vždy jednoduché. Naopak, opätovné oslovenie zákazníkov, ktorí už u vás nakúpili, môže byť jednoduchšie. Takíto zákazníci už poznajú váš produkt, dôverujú vášmu obchodu a je oveľa jednoduchšie ich presvedčiť k opätovnému nákupu. E-mailový marketing vám môže pomôcť osloviť ich.

Prečo robiť e-mailový marketing?

Aj keď sa nákupné a komunikačné návyky ľudí menia, e-mail stále zostáva komunikačným kanálom, ktorý používa drvivá väčšina používateľov internetu. E-maily kontrolujeme niekoľkokrát denne a vďaka smartfónom vieme o každej prijatej správe hneď.

E-mailové platformy nám umožňujú personalizovať odosielané správy, napr. posielať rôzne typy e-mailov rôznym zákazníkom podľa toho, čo by ich mohlo zaujímať. Vyladením e-mailového marketingu môžeme osloviť zákazníkov v ich mene a nadviazať s nimi osobnejší vzťah, ktorý ich povedie k ďalším nákupom.

Najdôležitejšie e-maily, ktoré by ste mali posielať svojim zákazníkom, sú:

  • Uvítací e-mail
  • Upozornenie na opustený košík
  • Oslovenie neaktívnych zákazníkov

3 typy e-mailov pre úspešný e-mailový marketing

V okamihu, keď dostanete e-mail od zákazníka, dostávate do ruky malý poklad. Viete totiž, že ide o osobu, ktorá sa už o váš produkt zaujímala a bude chcieť čítať vaše e-maily. Svojim zákazníkom môžete posielať pravidelný newsletter, ale predovšetkým si dajte pozor na tieto 3 typy e-mailov, ktoré sú z hľadiska e-mailového marketingu najúčinnejšie.

Nepodceňujte uvítací e-mail

Uvítací e-mail je prvý e-mail, ktorý od vás zákazník dostane po tom, ako vám zverí svoju adresu. Miera čítania uvítacích e-mailov je až 50 %, preto tento e-mail dobre využite. Zákazníci očakávajú potvrdenie svojej akcie, keď uskutočnia nákup alebo sa prihlásia na odber vášho newslettera. Nastavte uvítací e-mail tak, aby sa odoslal okamžite alebo najneskôr do hodiny.

V uvítacom e-maile môžete okrem potvrdenia akcie pridať krátke predstavenie vašej značky, vyzvať ich, aby sledovali vaše kanály sociálnych médií, a poskytnúť malú zľavu na ďalší nákup. Ak zákazníka nepresvedčíte, aby nakúpil hneď, minimálne zvýšite jeho šance, že si od vás otvorí ďalší e-mail.

E-mailový marketing má zmysel

E-mailový marketing má zmysel

Pripomeňte opustený košík

Až tri štvrtiny nakupujúcich nedokončia svoj nákup na prvýkrát. Našťastie môžete na pripomenutie použiť e-mail. Čítanosť takýchto e-mailov býva vysoká a niektorí zákazníci po takomto pripomenutí skutočne nakúpia. Takýto postup zvyšuje vašu efektivitu.

E-mail s pripomienkou môžete začať otázkou „Nezabudli ste na niečo?“, ponúknuť rady týkajúce sa nákupu a pripomenúť vybrané položky. Uvidíte, že to zákazníci ocenia.

Oslovte neaktívnych zákazníkov

Ak váš zákazník už dlho nenakúpil alebo neotvoril e-mail od vás, pošlite mu e-mail a pokúste sa znovu získať jeho pozornosť. Možno jednoducho zabudol a prehliadol vaše e-maily medzi ostatnými.

Napíšte neprehliadnuteľný predmet e-mailu alebo skúste ponúknuť malú špeciálnu zľavu. Nalákať neaktívneho zákazníka na opätovný nákup je jednoduchšie ako nového zákazníka, ktorý vašu značku ešte nepozná.

Prepojte svoj e-shop WooCommerce s e-mailovou platformou

Aby bol e-mailový marketing účinný, musí byť automatizovaný. E-mailingové platformy slúžia na automatické odosielanie vami vytvorených e-mailov. Dokážu samy vyhodnotiť, kedy poslať uvítací e-mail a kedy aktivovať neaktívnych zákazníkov. Najprv však začnite so zhromažďovaním e-mailových kontaktov. S tým vám pomôže náš doplnok Smart Emailing pre WooCommerce, ktorý prepojí váš internetový obchod s platformou Smart Emailing.

Prihláste sa k odberu nášho newslettera a získajte 15% zľavu na nákup

Súhlasím so zasielaním informačných bulletinov a prečítal som si všetko o spracovaní osobných údajov.

Další články

Nové funkcie pre pluginy Toret pridané v 11/2024

Aj v novembri sme vylepšovali naše pluginy a vydali sme celkovo 74 aktualizácií. Pozrite sa, aké nové funkcie tieto aktualizácie priniesli. Milan, ktorého poznáte zo zákazníckej podpory, vás vo videu prevedie najdôležitejšími novinkami. Kompletný prehľad nájdete v...

prečítajte si viac

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon