Ako majiteľ e-shopu viete, že nájsť nových zákazníkov pre váš e-shop nie je vždy jednoduché. Naopak, opätovné oslovenie zákazníkov, ktorí už u vás nakúpili, môže byť jednoduchšie. Takíto zákazníci už poznajú váš produkt, dôverujú vášmu obchodu a je oveľa jednoduchšie ich presvedčiť k opätovnému nákupu. E-mailový marketing vám môže pomôcť osloviť ich.
Prečo robiť e-mailový marketing?
Aj keď sa nákupné a komunikačné návyky ľudí menia, e-mail stále zostáva komunikačným kanálom, ktorý používa drvivá väčšina používateľov internetu. E-maily kontrolujeme niekoľkokrát denne a vďaka smartfónom vieme o každej prijatej správe hneď.
E-mailové platformy nám umožňujú personalizovať odosielané správy, napr. posielať rôzne typy e-mailov rôznym zákazníkom podľa toho, čo by ich mohlo zaujímať. Vyladením e-mailového marketingu môžeme osloviť zákazníkov v ich mene a nadviazať s nimi osobnejší vzťah, ktorý ich povedie k ďalším nákupom.
Najdôležitejšie e-maily, ktoré by ste mali posielať svojim zákazníkom, sú:
- Uvítací e-mail
- Upozornenie na opustený košík
- Oslovenie neaktívnych zákazníkov
3 typy e-mailov pre úspešný e-mailový marketing
V okamihu, keď dostanete e-mail od zákazníka, dostávate do ruky malý poklad. Viete totiž, že ide o osobu, ktorá sa už o váš produkt zaujímala a bude chcieť čítať vaše e-maily. Svojim zákazníkom môžete posielať pravidelný newsletter, ale predovšetkým si dajte pozor na tieto 3 typy e-mailov, ktoré sú z hľadiska e-mailového marketingu najúčinnejšie.
Nepodceňujte uvítací e-mail
Uvítací e-mail je prvý e-mail, ktorý od vás zákazník dostane po tom, ako vám zverí svoju adresu. Miera čítania uvítacích e-mailov je až 50 %, preto tento e-mail dobre využite. Zákazníci očakávajú potvrdenie svojej akcie, keď uskutočnia nákup alebo sa prihlásia na odber vášho newslettera. Nastavte uvítací e-mail tak, aby sa odoslal okamžite alebo najneskôr do hodiny.
V uvítacom e-maile môžete okrem potvrdenia akcie pridať krátke predstavenie vašej značky, vyzvať ich, aby sledovali vaše kanály sociálnych médií, a poskytnúť malú zľavu na ďalší nákup. Ak zákazníka nepresvedčíte, aby nakúpil hneď, minimálne zvýšite jeho šance, že si od vás otvorí ďalší e-mail.
Pripomeňte opustený košík
Až tri štvrtiny nakupujúcich nedokončia svoj nákup na prvýkrát. Našťastie môžete na pripomenutie použiť e-mail. Čítanosť takýchto e-mailov býva vysoká a niektorí zákazníci po takomto pripomenutí skutočne nakúpia. Takýto postup zvyšuje vašu efektivitu.
E-mail s pripomienkou môžete začať otázkou „Nezabudli ste na niečo?“, ponúknuť rady týkajúce sa nákupu a pripomenúť vybrané položky. Uvidíte, že to zákazníci ocenia.
Oslovte neaktívnych zákazníkov
Ak váš zákazník už dlho nenakúpil alebo neotvoril e-mail od vás, pošlite mu e-mail a pokúste sa znovu získať jeho pozornosť. Možno jednoducho zabudol a prehliadol vaše e-maily medzi ostatnými.
Napíšte neprehliadnuteľný predmet e-mailu alebo skúste ponúknuť malú špeciálnu zľavu. Nalákať neaktívneho zákazníka na opätovný nákup je jednoduchšie ako nového zákazníka, ktorý vašu značku ešte nepozná.
Prepojte svoj e-shop WooCommerce s e-mailovou platformou
Aby bol e-mailový marketing účinný, musí byť automatizovaný. E-mailingové platformy slúžia na automatické odosielanie vami vytvorených e-mailov. Dokážu samy vyhodnotiť, kedy poslať uvítací e-mail a kedy aktivovať neaktívnych zákazníkov. Najprv však začnite so zhromažďovaním e-mailových kontaktov. S tým vám pomôže náš doplnok Smart Emailing pre WooCommerce, ktorý prepojí váš internetový obchod s platformou Smart Emailing.