Platobné brány sú dnes bežnou súčasťou e-shopov – je to obľúbená platobná metóda zákazníkov a je veľmi pohodlná aj pre prevádzkovateľa e-shopu. Nie je však brána ako brána.
Platobné brány možno v zásade rozdeliť na dva prevládajúce typy: inline a redirect. Aký je medzi nimi rozdiel a ktorú z nich si vybrať pre e-shop? Zistite to v dnešnom článku.
Rozdiel medzi inline a redirect platobnými bránami
Ak si zákazník v e-shope vyberie ako spôsob platby platobnú bránu, proces platby sa spustí po odoslaní objednávky. Ten sa líši v závislosti od toho, či e-shop používa inline alebo redirect platobnú bránu.
Čo je to redirect platobná brána?
Redirect platobná brána je taká, ktorá zákazníka presmeruje na samostatnú stránku platobnej brány pre platbu. Táto stránka je zabezpečená certifikátom SSL a vedie zákazníka procesom platby.
V závislosti od konkrétneho typu platobnej brány si zákazník môže vybrať z viacerých spôsobov platby (kreditná karta, bankové tlačidlo, elektronická peňaženka atď.) a vykonať tu platbu.
Po potvrdení (alebo zrušení) platby je zákazník presmerovaný späť do e-shopu – zvyčajne na stránku s poďakovaním.
Čo je to inline platobná brána?
Inline platobná brána nepresmeruje zákazníka z e-shopu, ale zobrazuje sa vo vyskakovacom okne, alebo je implementovaná priamo v pokladničnej stránke. Zákazník teda neopúšťa e-shop, v ktorom nakupuje.
Bezpečnosť platobných údajov pritom stále zabezpečuje poskytovateľ platobnej brány (rovnako ako pri možnosti presmerovania). Jedinou povinnosťou e-shopu je v tomto prípade používať protokol HTTPS, ktorý je v prípade e-shopov takmer štandardom.
Akú platobnú bránu pridať do e-shopu – inline alebo redirect?
Rozdiel medzi inline a redirect platobnou bránou je teda len v tom, či zákazníka presmeruje z e-shopu na iné stránky, alebo nie. Zdá sa to ako malý detail, ale je to detail, ktorý má dôležitý psychologický aspekt.
Presmerovanie na inú webovú stránku (dokonca aj s bezpečnostným certifikátom) vyvoláva v zákazníkoch pocit menšej dôveryhodnosti. Častejšie sa stáva, že na takejto platobnej bráne nedokončia platbu z obavy, že ide o podvodnú stránku.
Podľa prieskumu* zákazníci dokončia o 9,3 % viac platieb cez inline platobnú bránu len preto, že platia „priamo v e-shope“, ktorému dôverujú.
Inline platobná brána teda vychádza ako viac konvertibilná. Cena inline platobnej brány je podobná ako cena možnosti redirect a tiež nie je náročná na implementáciu. Zdá sa, že máme jasného víťaza pre e-shop.
Problémom však zostáva, že nie všetci poskytovatelia platobných brán ponúkajú ich inline variant. Ak nechcete meniť poskytovateľa, personalizácia redirect platobnej brány môže byť cestou k zvýšeniu konverzií.
Personalizácia platobnej brány
Niektorí poskytovatelia platobných brán umožňujú tzv. grafickú personalizáciu platobnej brány. To znamená, že môžete do určitej miery zmeniť vzhľad jej rozhrania, aby zákazníkom pripomínala váš e-shop.
Zvyčajne ide o zmenu farebnej schémy brány alebo implementáciu vášho loga. Týmto spôsobom môžete zvýšiť svoju dôveryhodnosť v očiach zákazníkov a zvýšiť tak počet konverzií.
Personalizácia je zvyčajne k dispozícii pre presmerované aj inline platobné brány.
Inline platobná brána v e-shope WooCommerce
Rovnako ako klasické redirect, aj inline platobnú bránu môžete jednoducho implementovať do svojho e-shopu WooCommerce pomocou príslušných pluginov.
Môžete si vybrať z našej ponuky pluginov:
- Inline platobné brány
- Platobné brány, ktoré umožňujú grafickú personalizáciu
Záverom
Výber platobnej brány zohráva úlohu pri množstve realizovaných platieb. Inline platobná brána je konvertibilnejšia, pretože je z pohľadu zákazníka dôveryhodnejšia. Pri redirect platobnej bráne môžete zlepšiť jej skóre grafickou personalizáciou.
Nenechajte si zákazníkov prekĺznuť pomedzi prsty a vyberte si platobnú bránu, ktorá čo najviac z nich dovedie k úspešnej platbe! Celý rad pluginov platobných brán nájdete v kategórii Platby WooCommerce.
* Prípadová štúdia GoPay Inline.