Ako neprichádzať o zákazníkov? Pridajte do svojho e-shopu funkciu strážneho psa

Ako neprichádzať o zákazníkov? Pridajte do svojho e-shopu funkciu strážneho psa

10. 5. 2024 | Blog

Akvizícia zákazníkov stojí čas, peniaze a úsilie. Keď ťažko získaný zákazník konečne príde do vášho e-shopu a zistí, že vybraný produkt nie je na sklade, celá investícia môže vyletieť komínom.

Produkty, ktoré nie sú na sklade, sú bežnou záležitosťou a niekedy sa oneskoreniu medzi vypredaním a opätovným naskladnením nedá vyhnúť. Pritom na to, aby vaša investícia do získavania zákazníkov nevyšla nazmar, stačí prijať jednoduché opatrenie – zaobstarať si pre svoj e-shop strážneho psa.

V dnešnom článku sa budeme venovať všetkému, čo potrebujete vedieť o funkcii strážneho psa a ako ju zakomponovať do svojho e-shopu.

Čo je to strážny pes?

Strážny pes pre e-shop je funkcia, ktorá slúži na upozornenie zákazníkov na vypredané produkty.

Zvyčajne má podobu jednoduchého formulára priamo pri produkte, do ktorého záujemca zadá svoj e-mail. Na tento e-mail potom e-shop zašle upozornenie, že výrobok je opäť na sklade.

Prečo mať na e-shope strážneho psa?

Ako sme spomínali v úvode – získavanie zákazníkov nie je zadarmo. Ak má zákazník záujem o produkt, ktorý nie je na sklade, bez ďalších krokov z vašej strany sa pravdepodobne poobzerá inde.

To môžete zmeniť tým, že zákazníkom ponúknete možnosť využiť strážneho psa. Pre zákazníka, ktorý sa neponáhľa, je jednoduchšie zadať e-mail a počkať na upozornenie, ako hľadať produkt v inom e-shope.

Strážny pes tak zachytí časť zákazníkov, ktorí by inak odišli z e-shopu bez nákupu, čím sa zvýšia konverzie.

Táto funkcia prispieva aj k vyššej spokojnosti zákazníkov – veď čo je viac ako dostať e-mail na mieru o produkte, o ktorý máte záujem. Vysoká spokojnosť často znamená, že sa zákazník vráti. Výsledkom je, že za akvizíciu už neplatíte. A to je presne to, čo e-shop potrebuje.

Strážny pes na stránke môže vyzerať napríklad ako jednoduchý formulár pri vypredanom produkte.

Strážny pes na stránke môže vyzerať napríklad ako jednoduchý formulár pri vypredanom produkte.

Ako pridať strážneho psa do obchodu WooCommerce?

Pridanie funkcie strážneho psa do obchodu WooCommerce je veľmi jednoduché – potrebujete len vhodný plugin. Po nainštalovaní a nastavení pluginu sa celá funkcia spustí automaticky.

Takýmto pluginom môže byť napríklad Toolkit. Zobrazí formulár na zadanie e-mailu pre vypredané produkty a po ich naskladnení automaticky odošle upozornenia.

TIP: Plugin Toret Toolkit pridáva do vášho e-shopu oveľa viac než len strážneho psa. Je to súbor funkcií, ktoré pomáhajú zvyšovať konverzie v e-shope a zároveň sú v súlade so zákonom. Viac informácií o pluginu Toolkit >>

Ďalšie opatrenia na zvýšenie konverzií

Okrem strážneho psa môžete vo WooCommerce použiť aj ďalšie opatrenia, ktoré zabezpečia, že zákazníci neopustia váš obchod kvôli vypredanému produktu.

Prvým z nich môže byť zobrazenie času dodania. Ak pri vypredanom výrobku uvediete dodaciu lehotu, zákazníci budú ochotnejší čakať na skladové zásoby. Najmä ak dodacia lehota nie je príliš dlhá.

TIP: Zobrazovanie dodacej lehoty môžete elegantne vyriešiť pomocou rovnakého pluginu ako strážny pes – pluginu Toolkit. Ten umožňuje pridať termín ku každému produktu a upravovať ho hromadne alebo jednotlivo podľa potreby. Viac informácií o pluginu Toolkit >>

Ďalšou možnosťou je premyslený upsell. WooCommerce umožňuje priradiť ku každému produktu ďalšie produkty, ktoré môžete ponúknuť zákazníkom na jeho stránke. Môžete sa teda pokúsiť ponúknuť zákazníkom namiesto vypredaného produktu podobný alebo dokonca lepší produkt a dohnať ich k tomu, aby nákup predsa len dokončili.

Strážny pes – jednoduché opatrenie s veľkým vplyvom

Získavanie nových zákazníkov na vysoko konkurenčnom trhu je pomerne náročné na peniaze, čas a úsilie. Cieľom každého e-shopu by preto malo byť maximalizovať konverzie z privedených zákazníkov, inak sú investície zbytočné.

Problém vypredaných produktov patrí k dobre riešiteľným – práve relatívne jednoduché a lacné opatrenia môžu zabrániť strate zákazníkov. Jedným z takýchto opatrení je implementácia funkcie strážneho psa v e-shope, ktorú sme dnes predstavili. Hliadkovací pes pomôže zachytiť zákazníkov, ktorí majú záujem o vypredaný výrobok, a poskytne im ďalšiu šancu na predaj, keď bude výrobok opäť na sklade.

Máte už svojho strážneho psa, alebo nechávate zákazníkov prekĺznuť? Ak chcete získať ďalšie tipy pre e-shopy, prihláste sa na odber nášho newslettera a nič vám neunikne.

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na první nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon