Black Friday zľavy

Ako pripraviť svoj e-shop na Black Friday?

10. 11. 2023 | Blog

Black Friday 2023 sa blíži raketovou rýchlosťou. Tento rok sa “Čierny piatok” uskutoční 24. novembra, a ak sa chystáte nakupovať v e-shope, je najvyšší čas. Akú stratégiu zvolíte pre tohtoročné nákupné šialenstvo?

Čo je Black Friday?

Posledné tri mesiace v roku sú pre maloobchodníkov zlatou baňou. Pomyselným vrcholom je Black Friday, ktorý tradične pripadá na štvrtý novembrový piatok. Black Friday je marketingová akcia obchodníkov, ktorá si sem našla cestu z USA. V tento deň, niekedy aj počas celého víkendu alebo týždňa, ponúkajú kamenné obchody a e-shopy veľké zľavy. Táto udalosť je u zákazníkov veľmi obľúbená. Napríklad v roku 2022 minuli Česi počas Black Friday viac ako 7 miliárd korún.

Nákupná horúčka pokračuje až do Vianoc a po nich nasledujú novoročné zľavy. Keďže ide o najvýnosnejšie obdobie roka v e-commerce, nepodceňujte prípravu.

Čo môžete očakávať od Black Friday

Samozrejme, veľkosť predaja sa z roka na rok mení a závisí aj od faktorov, ako sú svetové udalosti a podmienky na trhu. Vo všeobecnosti je však o Black Friday stabilný záujem.

Výsledky vyhľadávania "Black Friday" v službe Google Trends

Výsledky vyhľadávania “Black Friday” v službe Google Trends

Na grafe jasne vidno, že frekvencia vyhľadávania frázy “Black Friday” v službe Google každoročne približne od polovice októbra do začiatku decembra výrazne stúpa. Tohtoročná sezóna zliav bude určite ovplyvnená vysokou infláciou, ktorá spôsobila celkový pokles obratu v českom elektronickom obchode; na druhej strane možno predpokladať, že zákazníci budú tento rok s nákupmi skôr čakať na zľavové akcie.

Ako pripraviť svoj e-shop na Black Friday

Predpokladom úspechu je príprava. Ak na Black Friday nerezignujete, očakávajte výrazný nárast návštevnosti webu, prílev objednávok a možné problémy s náhlym veľkým objemom práce. V neposlednom rade očakávajte väčšiu konkurenciu. Čo v príprave nezanedbať?

Zvládne to web?

Vaša webová stránka prejde záťažovým testom Black Friday. Posledná vec, ktorú chcete, je, aby sa predaj po týždňoch príprav zastavil len kvôli technickej poruche. Aby ste tomu predišli, teraz je najlepší čas na údržbu.

Je váš WordPress a pluginy aktuálne? Neodkladajte opravu drobnej poruchy, ktorá by sa však pri veľkom zaťažení mohla stať osudnou. Zobrazuje sa váš e-shop správne na počítačoch a mobilných zariadeniach? Čoraz viac zákazníkov nakupuje cez mobil, určite ich nechcete stratiť len preto, že sa váš e-shop zle zobrazuje. Ako rýchlo sa e-shop načítava a akú záťaž zvládne váš hosting? Pomalé načítanie stránok môže viesť k tomu, že zákazníci upustia od nákupu.

Povedzte im to čím skôr

Nastaviť kampaň a spustiť ju na Black Friday nie je najlepší nápad. Urobí to drvivá väčšina obchodov a výsledkom bude zahltený zákazník a ponuka uviaznutá uprostred milióna iných. Snažte sa informovať zákazníkov o zľavách vopred. Umiestnite príspevky na sociálne médiá, do e-mailov, umiestnite banner priamo na stránku e-shopu, spustite platenú reklamu – v dostatočnom predstihu. Pripravte svoje publikum na nadchádzajúce zľavy a opakovane im ich pripomínajte. Takto sa o akcii dozvedia stáli zákazníci aj náhodní okoloidúci, ktorí by inak vašu ponuku úplne prehliadli.

Vyčnievajte z davu

Ako sme už povedali, konkurencia je počas Black Friday veľmi silná. Aby vaša ponuka neuviazla medzi tisíckami iných, musíte vyniknúť. Zvážte výšku zľavy, ktorú ponúkate. 10 % zľava na Black Friday ľudí k nákupu nenaláka, ale na druhej strane nemôžete poskytnúť takú vysokú zľavu, aby ste na tom stratili.

To, čo vás môže odlíšiť od ostatných e-shopov, je dobre premyslená kampaň. Odpovedzte si na otázky vopred:

  • ČO chcete svojim zákazníkom oznámiť?
  • KDE chcete nájsť zákazníkov
  • AKO ich zaujmete
  • PREČO by mali nakupovať práve u vás.

Pripravte si kópie a grafiku pre sociálne médiá, e-mail a web, ktoré budú odrážať odpovede na tieto otázky. Príspevky v sociálnych médiách, e-maily a vizuály bannerov by mali v ideálnom prípade spolu ladiť a odrážať vašu značku. Premyslite si napríklad použitie pohyblivého bannera, špeciálnej vstupnej stránky Black Friday alebo vyskakovacieho okna, aby ste maximalizovali pozornosť návštevníka webu.

Ste pripravení na množstvo objednávok?

Len pripravená webová stránka a kampaň nestačia na to, aby sa celá akcia neskončila neúspechom. Ako ste na tom so stavom zásob? Nie je nič horšie ako lákať zákazníkov na nákup a zároveň mať e-shop plný vypredaných položiek. Pred predajom doplňte zásoby a nezabudnite na dostatok obalového materiálu na odoslanie tovaru.

Ďalším bodom, na ktorý treba myslieť, je ľudská kapacita. Ako budete zvládať prílev objednávok? Koľko zásielok ste schopní ministavať, baliť a odosielať? Zvážte, či by sa vám hodila pomoc. Alebo budete zákazníkom oznamovať dlhšie dodacie lehoty? To však môže znížiť spokojnosť zákazníkov a odradiť ich od nákupu.

Ak proces automatizujete, môžete výrazne zvýšiť kapacitu spracovania objednávok. Pomocou správnych nástrojov môžete urýchliť expedíciu a fakturáciu. Pozrite si pluginy prepravy Toret, ktoré dokážu automatizovať odosielanie objednávok. Fakturačné pluginy zase dokážu bleskovo spracovať fakturáciu.

Je škoda nevyužiť Black Friday

Je škoda nevyužiť Black Friday

Premyslite si, ako ešte viac zefektívniť platobný proces, aby ste zákazníkom uľahčili prechod cez pokladňu až po platbu. Rýchle dokončenie a viacero možností platby zníži počet opustených objednávok a blokovanie nezaplatených položiek. Platby tradičným prevodom peňazí sú v tomto smere problematické, pretože zákazníci majú tendenciu ich odkladať a potom na ne zabudnúť. Dobrým riešením je ponúknuť zákazníkom QR kód, keď sa rozhodnú pre platbu bankovým prevodom. Ak ho zobrazíte na stránke s poďakovaním po odoslaní objednávky alebo v e-maile, zákazník zvyčajne platbu vykoná okamžite. Vo svojom e-shope WooCommerce môžete použiť plugin na automatické generovanie a zobrazovanie QR kódov zákazníkom.

Platobné brány sú užitočné pre efektívne platby. Tie v súčasnosti ponúkajú oveľa viac funkcií ako len online platbu kartou. Platby v online peňaženkách (Apple Pay a Google Pay) a rýchle bankové prevody sú štandardnými funkciami platobných brán. Okrem toho ich používanie býva pre zákazníkov veľmi pohodlné a rýchle, čo výrazne zvyšuje percento úspešne zaplatených objednávok. Pomocou pluginov platobných brán môžete tieto spôsoby platby ľahko sprístupniť svojim zákazníkom.

Cross-selling a up-selling zvýši hodnoty objednávok

Keď už ste vynaložili čas a peniaze na to, aby ste do svojho internetového obchodu priviedli zákazníkov, snažte sa im čo najviac predať. Práve na to slúži krížový predaj. V skratke tento pojem znamená, že zákazníkom ponúkate doplnkové produkty k tomu, ktorý si už vybrali. Ponúknite vhodnú blúzku k módnej sukni, topánky ku kabelke a výrobok na starostlivosť o pleť k topánkam. Týmto spôsobom zvyšujete hodnotu objednávok.

Môžete využiť aj tzv. up-selling, pri ktorom zákazníkovi ponúknete lepšiu (a drahšiu) verziu vybraného výrobku. To samozrejme nefunguje pre každého, ale zvýši to hodnotu niektorých objednávok. Up-selling aj cross-selling sa dajú ľahko nastaviť priamo v obchode WooCommerce.

Nezabúdajte na svojich existujúcich zákazníkov

Pri plánovaní Black Friday nezabudnite na svojich súčasných zákazníkov. Aj oni budú vystavení lákadlám mnohých internetových obchodov, preto by ste mali pracovať na tom, aby zostali verní tomu vášmu. Ako sme uviedli v kroku 2, oznámte svoje plánované zľavy včas. V prípade vašich stálych zákazníkov na to môžete jednoducho použiť e-mail. Porozmýšľajte o ponuke dodatočného bonusu. Čo tak doprava zadarmo pre existujúcich zákazníkov? Dajte im dôvod, aby zostali verní.

Stratégie po Black Friday – remarketing a e-mailing

Myslíte si, že po Black Friday bude čas na oddych? Omyl! Po skončení zľavovej akcie a utíchnutí zhonu je ideálny čas na remarketing. Keďže nie každý zákazník, ktorého ste nalákali zľavami, uskutočnil nákup, je čas sa pripomenúť a možno ponúknuť ďalšiu (aj keď nie takú veľkú) zľavu. Remarketingom môžete osloviť tých zákazníkov, ktorí váhajú alebo sú rozptýlení od dokončenia svojej objednávky, a ešte si pripísať ďalšie predaje. Samozrejme, registrovaným zákazníkom, ktorí z nejakého dôvodu opustili nákupný košík, môžete poslať e-mailové upozornenie a upozorniť ich na nedokončenú objednávku.

Nezabudnite tiež, že po Black Friday sú za rohom Vianoce. Teraz sa vám vaše existujúce a novozískané e-mailové kontakty budú veľmi hodiť a môžete pomaly naštartovať predvianočný predaj (nielen) prostredníctvom e-mailingu.

TIP: Pre jednoduché a rýchle riešenie e-mailingu priamo z WooCommerce môžete použiť plugin SmartEmailing, ktorý prepojí váš e-shop priamo s e-mailingovou platformou.

Nepodceňujte vyhodnotenie

Keď už budete s celým tým nákupným šialenstvom hotoví, nezabudnite na vyhodnotenie. Prejdite si údaje a zistite, ktorý komunikačný kanál priniesol najviac zákazníkov, čo sa najviac oplatilo a čo zlyhalo. Na základe týchto údajov potom môžete naplánovať ďalší Black Friday tak, aby bol ešte úspešnejší.

 

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na první nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon