Hľadáte ďalšie spôsoby, ako zvýšiť predaj v e-shope? Vyskúšajte affiliate marketing

3. 9. 2024 | Blog

Čo sa vám vybaví, keď sa povie affiliate marketing? Ak sú to len promo kódy, ktorými influenceri zaplavujú sociálne médiá, vedzte, že affiliate je oveľa viac. Môže byť skvelou príležitosťou pre váš internetový obchod – či už si vytvoríte vlastný affiliate program, alebo sa stanete affiliate partnerom. Ako môžete využiť affiliate marketing vo svojom e-shope WooCommerce? Zistite to v dnešnom článku.

Čo je to affiliate marketing?

Affiliate marketing je ďalší spôsob predaja produktov alebo služieb. Jeho princíp je veľmi jednoduchý – ide o spoluprácu medzi predajcom a tzv. affiliate partnermi, ktorí propagujú jeho produkty. Affiliate partner dostáva finančnú províziu za sprostredkovanie predaja, ale samotný predaj je plne v rukách inzerenta – predajcu.

Obe pozície, inzerenta aj affiliate partnera, môžu byť pre majiteľov e-shopov atraktívne. Ako inzerent si môžete vytvoriť vlastný affiliate program a osloviť svoje publikum prostredníctvom affiliate partnerov. Týmto partnerom zvyčajne vyplácate provízie až na základe skutočne uzavretých obchodov, takže ide o veľmi výhodnú formu propagácie.

Na druhej strane sa môžete stať aj affiliate partnerom a ponúkať produkty iných spoločností bez toho, aby ste ich mali na sklade. Takto nemusíte investovať do nákupu výrobkov do zásoby a affiliate môže byť vaším vedľajším príjmom.

Affiliate marketing v e-shope je zaujímavou príležitosťou, či už ako inzerent, alebo ako affiliate

Affiliate marketing v e-shope je zaujímavou príležitosťou, či už ako inzerent, alebo ako affiliate

Kanály affiliate marketingu

Affiliate marketing nie je len záležitosťou influencerov na sociálnych sieťach, ako by sa niekedy mohlo zdať. Affiliates môžu na propagáciu využívať rôzne marketingové kanály. Záleží na dohode s inzerentom.

Affiliate partner môže využívať napr:

  • sociálne siete
  • e-mailový marketing
  • reklamné bannery na webovej stránke
  • vytváranie obsahu na blogu
  • SEO
  • PPC reklama

…a ďalšie

Ako sa vyplácajú affiliate partneri?

V praxi sa sprostredkovanie predaja zvyčajne vykonáva prostredníctvom špeciálnych odkazov, bannerov alebo promo kódov, ktoré umožňujú zaznamenávať konverzie a následne vypočítať províziu pre partnera.

Cieľové konverzie v affiliate môžu byť:

  • predaj
  • generovanie leadov (prihlásenie sa na odber newslettera, vyplnenie formulára s dopytom, stiahnutie aplikácie atď.)
  • preklik na stránku

Najbežnejšou formou je provízia za uskutočnený predaj ako percento z predajnej ceny produktu.

V affiliate marketingu sú partneri zvyčajne odmeňovaní províziou z uskutočneného predaja.

V affiliate marketingu sú partneri zvyčajne odmeňovaní províziou z uskutočneného predaja.

Prečo spoločnosti používajú affiliate marketing?

Affiliate marketing so sebou prináša niekoľko výhod, pre ktoré je cenený. V prvom rade treba spomenúť jeho nízke riziko, účinnosť a možnosť osloviť široké publikum. Poďme sa na jednotlivé výhody pozrieť bližšie.

Cielený dosah, špecializované trhy, nové segmenty

Vyhľadávanie nových zákazníkov je čoraz ťažšie a nákladnejšie. Affiliate marketing je spôsob, ako osloviť ďalšie skupiny zákazníkov. Jednotlivé partnerské spoločnosti môžu mať prístup k širšiemu alebo špecifickejšiemu publiku ako samotný predajca.

Nákladovo efektívny marketing s vysokou návratnosťou investícií

Pozitívna finančná bilancia affiliate marketingu vyplýva zo skutočnosti, že partneri sú odmeňovaní za výkon. Žiadny predaj – žiadna provízia. To sa nedá povedať napríklad o prenájme externého pracovníka na tvorbu obsahu.

Dôveryhodnosť

Affiliate marketing ťaží z dôvery, ktorá existuje medzi partnerom a jeho publikom. Typický influencer alebo bloger má vernú základňu fanúšikov, pre ktorých je ako priateľ. V tomto prípade má affiliate podobnú úspešnosť ako osobné odporúčanie. A tá je veľmi vysoká.

Dlhodobé partnerstvá

Affiliate marketing môže prejsť až do dlhodobých partnerstiev medzi spoločnosťou a affiliate partnerom. Značka tak môže získať svoju stálu tvár a dlhodobo ťažiť z rastu publika.

Affiliate marketing z pohľadu partnera

Ak sa chcete stať partnerom affiliate marketingu a propagovať produkty iných predajcov a získať tak ďalší príjem, máte niekoľko možností. Veľkou výhodou bude, ak už máte publikum a zavedený komunikačný kanál. Affiliates môžu byť zaujímavým doplnkom vášho sortimentu.

Ako sa stať partnerom?

1. Vyhľadajte na webovej stránke spoločnosti produkty, ktoré ste si kúpili alebo ktoré dobre poznáte. Ak už máte dobré skúsenosti s niektorými výrobkami, ktoré by potenciálne zaujímali vaše publikum, môžete sa opýtať, či tieto spoločnosti ponúkajú partnerský program. Odkazy na tento program často nájdete v pätičke stránky.

2. Navrhnite affiliate marketing spoločnostiam, ktoré sa vám páčia. Neponúka e-shop, v ktorom radi nakupujete, partnerský program? Navrhnite im ho! Môžete byť prvým a ako verný zákazník aj najlepším propagátorom.

Affiliate partnerstvo je úspešné najmä vtedy, ak ste sami spokojným zákazníkom spoločnosti.

Affiliate partnerstvo je úspešné najmä vtedy, ak ste sami spokojným zákazníkom spoločnosti.

3. Vyhľadávajte na affiliate trhoviskách. Affiliate marketplaces sú špecializované stránky, ktoré sa zameriavajú na spájanie affiliate inzerentov a partnerov. Nájdete na nich mnoho ponúk na partnerskú spoluprácu a registrácia do programu je zvyčajne veľmi jednoduchá.

TIP: Medzi takéto trhoviská patria napríklad Dognet.sk, eHub.cz alebo VIVnetworks.com.

Tipy, ako sa stať úspešným affiliate partnerom

Na to, aby ste boli v affiliate marketingu úspešní, nestačí len zverejňovať odkazy. Vaša ponuka musí byť rovnako lákavá, ako keby išlo o váš vlastný produkt, ktorý chcete predávať. Tu je niekoľko tipov, ktoré vám môžu pomôcť.

1. Píšte blog pre svoju cieľovú skupinu
Vlastný blog zameraný na konkrétnu tému je základom, ktorý pomôže vybudovať publikum ochotné nakupovať. Vždy však musíte myslieť na to, čo vaše publikum zaujíma, a podľa toho vyberať affiliate partnerstvá. Ak svoj blog zahltíte nerelevantnými ponukami, môžete o svoje publikum prísť.

2. Začnite produkovať viac než len príspevky na blogu
Články na blogu nie sú jediným obsahom, ktorý môže pomôcť pri predaji. Aj iný digitálny obsah, ako sú e-knihy, online kurzy, webináre, podcasty atď. pomôže zaujať potenciálnych zákazníkov. Obsah môžete vytvárať aj v spolupráci s odborníkmi na danú problematiku.

3. Vytvárajte návody a inšpiratívne príspevky
Príspevky typu „Ako na to…“ a „Urob si sám“ sú veľmi populárne. Vytvárajte návody a inšpiratívne príspevky o tom, ako niečo vytvoriť alebo vylepšiť pomocou produktov, ktoré sa snažíte predávať.

4. Využite silu e-mailového marketingu
E-mailový marketing je jednou z marketingových disciplín s najvyššou návratnosťou investícií. A hoci zhromažďovanie e-mailových adries môže byť zložité, oplatí sa. Zostaňte v pravidelnom kontakte so svojimi zákazníkmi a do svojich informačných bulletinov pridávajte partnerské odkazy.

5. Používajte sociálne médiá
Sociálne médiá sú kanálom, ktorý sa často využíva na affiliate marketing. Niet sa čomu čudovať – sociálne siete umožňujú vytvárať osobné vzťahy s vašimi sledovateľmi, takže môžu byť veľmi účinné pri odporúčaní produktov a následnom predaji.

6. Ponúkajte partnerské produkty priamo vo svojom obchode
Affiliate produkty môžete zaradiť aj medzi ostatné produkty vo svojom e-shope a ponúkať ich zákazníkom e-shopu ako bežné produkty. Veľmi efektívne môže byť ponúkať ich ako súčasť doplnkového a upsellingu.

TIP: Vo WooCommerce je predaj affiliate produktov veľmi jednoduchý – stačí vytvoriť externý/externý produkt. Tlačidlo potom presmeruje zákazníkov na webovú stránku predajcu.

WooCommerce umožňuje vytvoriť externý/produktový produkt, ktorý môžete použiť na ponuku partnerských produktov. Typ produktu môžete prepínať priamo v detailoch produktu.

WooCommerce umožňuje vytvoriť externý/produktový produkt, ktorý môžete použiť na ponuku partnerských produktov. Typ produktu môžete prepínať priamo v detailoch produktu.

7. Buďte dôslední
Či už predávate vlastné alebo partnerské produkty, bez pravidelnej propagácie sa nezaobídete. Komunikujte s potenciálnymi aj existujúcimi zákazníkmi a nedovoľte im zabudnúť na to, čo ponúkate.

Staňte sa inzerentom a spustite si vlastný partnerský program

Mať vlastný partnerský program môže byť pre e-shop skvelým propagačným kanálom. Vy ako inzerent môžete rozšíriť rozsah svojej propagácie spoluprácou s partnermi affiliate a zároveň platiť len za výsledky. A to je výhodná ponuka.

Ak máte záujem o vlastný affiliate, máte v podstate dve možnosti – vytvoriť si úplne vlastný affiliate program alebo realizovať affiliate kampaň prostredníctvom affiliate sietí.

Affiliate program vo WooCommerce

Ak chcete svoj affiliate program spravovať od základov sami, existujú špeciálne pluginy určené práve na tento účel (napr. Affiliate for WooCommerce). Tieto pluginy vám umožnia robiť všetko od správy affiliate účtov, cez vyplácanie provízií až po analýzu výsledkov.

Takto máte celý affiliate program plne pod kontrolou a sami určujete pravidlá. Na druhej strane je tento spôsob náročnejší na implementáciu, pluginy sú zvyčajne spoplatnené a aj nábor affiliate partnerov je úplne na vás.

Vlastný affiliate program je úplne vo vašej réžii - a to je jeho výhoda, ale rovnako aj nevýhoda.

Vlastný affiliate program je úplne vo vašej réžii – a to je jeho výhoda, ale rovnako aj nevýhoda.

Affiliate sieť a kampaň vo WooCommerce

Jednoduchšou formou je kampaň prostredníctvom affiliate siete. Tu sa stačí zaregistrovať a implementovať merací kód do svojho e-shopu. Sieť sa sama postará o nájdenie partnerov, s ktorými bude spolupracovať, vyjedná podmienky provízií a výplaty.

Samozrejme, ani toto riešenie nie je zadarmo – affiliate sieť je rovnako ako affiliate partneri platená z provízií z uskutočnených objednávok.

TIP: V našej ponuke nájdete plugin na jednoduchú implementáciu meracieho skriptu pre populárnu affiliate sieť Dognet.sk.

Affiliate marketing je príležitosť

Affiliate marketing je pre e-shopy zaujímavou príležitosťou, či už sa rozhodnete stať affiliate partnerom alebo inzerentom. V oboch prípadoch z neho môžete profitovať – rozšírením svojho vplyvu ako inzerent alebo pridaním nového zdroja príjmov a doplnením ponuky ako affiliate. V oboch prípadoch nemusí byť ťažké ani nákladné začať s affiliate marketingom. Vyskúšate to?

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na první nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon