Ako jednoducho a lacno zvýšiť konverzný pomer e-shopu aj niekoľkonásobne? Vďaka zákazníckym recenziám! Ukážte návštevníkom vášho e-shopu, ako sú zákazníci s vami spokojní, budujte dôveru a odmenou vám budú vyššie predaje.
Lenže – kde zobrať tie recenzie? Odpoveďou môžu byť zrovnávače tovaru, kde sa zákazníci radi podelia o svoj názor. V dnešnom článku sa pozrieme na to, ako pomocou recenzií zo zrovnávačov výrazne podporiť úspech vášho e-shopu – jednoducho a bez veľkých investícií.
Prečo zákaznícke recenzie fungujú?
Recenzie produktov aj samotného e-shopu výrazne ovplyvňujú konverzie e-shopu. Až 93 % zákazníkov si pred online nákupom prečíta recenzie a pozitívne hodnotenia vedú k nárastu konverzného pomeru až o 17 %.
Zákaznícke recenzie fungujú na princípe tzv. social proof – teda sociálneho dôkazu. Tento psychologický efekt ovplyvňuje správanie ľudí tak, že podvedome napodobňujú správanie ostatných. Ak teda návštevník webu vidí spokojného zákazníka s produktom, zatúži po ňom tiež a pravdepodobnejšie uskutoční nákup.
Produkty s recenziami sa predávajú o 3,4 % rýchlejšie ako produkty bez recenzií.
Recenzie tiež pomáhajú budovať dôveryhodnosť. Pri nakupovaní v internetovom obchode zákazníci niekedy pochybujú o tom, ako výrobok vyzerá a funguje v skutočnosti. Pozitívne recenzie zákazníkov rozptýlia ich obavy a zvýšia ich ochotu k nákupu. Podobne to platí aj v prípade recenzií a overovania e-shopu.
E-shopy so 4-5-hviezdičkovým hodnotením dosahujú o 42 % vyššie konverzie ako tie s 1-2-hviezdičkovým hodnotením.
Recenzie majú tiež významný vplyv na umiestnenie webu na stránkach s výsledkami vyhľadávania (SERP). Recenzie zákazníkov považuje vyhľadávač za plus a posunie vaše produkty s recenziami vyššie v SERP. Vyššie pozície vo výsledkoch vyhľadávania sú spojené s výrazne vyššou mierou preklikov, a tak sa zvýši návštevnosť vášho internetového obchodu.
TIP: Hodnotenia produktov sa môžu zapisovať aj priamo do výsledkov vyhľadávania vo forme hviezdičiek. Takzvané rich snippets sú účinnejšie a privádzajú viac návštevníkov.
Nepremárnite potenciál recenzií a overenia e-shopu zo stránok na porovnávanie nákupov
Porovnávacie stránky sú platformy, na ktorých zákazníci vyhľadávajú a porovnávajú produkty na stránkach e-shopov. Pre veľký počet e-shopov predstavujú porovnávacie stránky významný zdroj objednávok. Všimli ste si niekedy, že obsahujú aj množstvo používateľských recenzií produktov a e-shopov?
Výhody recenzií z porovnávačov
K tomu, že používatelia sú ochotnejší písať recenzie na porovnávacích stránkach, prispieva najmä používateľský zvyk a jednoduchosť celého procesu recenzovania. Ak máte recenzie na porovnávacích stránkach, môžete – a mali by ste – ich využiť na to, aby ste presvedčili zákazníkov k nákupu priamo vo vašom obchode.
Veľkou výhodou recenzií z porovnávacích webov je, že na vás nekladú takmer žiadne nároky. Po prepojení s vaším e-shopom porovnávacia stránka sama pošle zákazníkovi e-mail so žiadosťou o napísanie recenzie a uvedie odkaz, ktorý mu uľahčí kliknutie. Okrem recenzií produktov porovnávacie weby umožňujú hodnotiť aj samotný e-shop.
Recenzie produktov a obchodov z porovnávacích webov môžu byť užitočné dvakrát – zobrazujú sa zákazníkom na porovnávacích weboch a môžete ich preniesť aj do svojho e-shopu, kde ovplyvňujú zákazníkov, ktorí nakupujú priamo u vás.
Heureka Overené zákazníkmi
Heuréka, najobľúbenejší porovnávač v Českej republike aj na Slovensku, umožňuje okrem recenzií získať aj certifikáty „Overené zákazníkmi“, ktoré pomáhajú zákazníkom rozpoznať spoľahlivé e-shopy.
E-shopy s týmto certifikátom sú viditeľne označené v porovnávači a na webovej stránke. Tým sa zvyšuje dôveryhodnosť e-shopu v očiach zákazníkov a tým aj ich ochota nakupovať.
Ako získať certifikát Overené zákazníkmi pre váš e-shop?
Na získanie certifikátu Overené zákazníkmi pre váš e-shop musíte získať pozitívne hodnotenia zákazníkov (minimálne 90 % pre modrý certifikát a 97 % pre zlatý certifikát) v desiatkach až stovkách za obdobie 90 dní. Na monitorovanie slúži špeciálny merací skript, ktorý je potrebné do e-shopu implementovať. Následne je možné zobrazovať certifikát aj priamo vo WooCommerce e-shope na plávajúcom widgete (záložke).
Implementáciu meracieho kódu aj widgetu pre službu Heuréka Ověřeno zákazníky je možné vo WooCommerce jednoducho vykonať pomocou vhodného pluginu. Zistite, ako na to, v našom návode.
Ako zobrazovať recenzie zo zrovnávačov priamo vo vašom WooCommerce e-shope?
Najpoužívanejšími zrovnávačmi, ktoré umožňujú v Česku recenzovanie produktov, sú Heuréka a Zboží.cz. Preberanie recenzií z nich zvládnete aj vy. Ukážeme si to na príklade recenzií obchodu z Heuréka.cz:
1. V prvom rade budete potrebovať implementačný plugin, ktorý zabezpečí zobrazenie recenzií aj certifikátu zo zrovnávačov.
2. Po inštalácii a aktivácii pluginu je potrebné ho prepojiť so systémom Heuréka. Je to veľmi jednoduché – stačí z vášho účtu v systéme Heuréka skopírovať tzv. Tajný kľúč a vložiť ho do príslušného poľa v plugine.
3. Aby ste mohli načítavať aktuálne recenzie, je potrebné túto funkciu povoliť a na svojom hostingu vytvoriť CRON úlohu. URL CRONu pre váš e-shop nájdete priamo v plugine.
4. Na miesto, kde chcete zobrazovať recenzie, vložíte príslušný shortcode. Ten tiež nájdete priamo v plugine, stačí ho skopírovať.
5. V nastavení pluginu môžete upraviť zobrazenie recenzií (napr. ikonu, meno, minimálne hodnotenie pre zobrazenie a pod.).
Máte hotovo. Teraz sa vo vašom e-shope zobrazujú recenzie zo porovnávača a pomáhajú vám budovať dôveru zákazníkov. Podobne jednoducho môžete do svojho e-shopu pridať aj recenzie produktov. Celým procesom vás podrobne prevedie dokumentácia pluginu.
Nepodceňujte silu recenzií a overovania elektronického obchodu
V dnešnom článku sme jasne uviedli, že recenzie majú významný vplyv na konverzie v elektronickom obchode. Pozitívny vplyv môžete ešte zvýšiť tým, že vo svojom e-shope použijete recenzie z obľúbených porovnávačov alebo certifikáty overenia e-shopu.
Prepojenie, ktoré zabezpečí zdieľanie recenzií, certifikátov a analytických údajov medzi vaším e-shopom a porovnávacími portálmi, ľahko dosiahnete pomocou pluginu Porovnávače tovaru. Kúpte si ho teraz a zvýšte konverzie svojho e-shopu.
Zdroje dat:
The State of Consumer Trends in 2023 (https://hubspot.com/)
The Impact of Online Reviews on Consumers’ Purchasing Decisions: Evidence From an Eye-Tracking Study (https://www.frontiersin.org/)