Existuje nástroj, ktorý je lacný, nezaberie veľa času a zároveň dokáže zvýšiť konverzný pomer e-shopu o desiatky percent?
Prekvapivo áno!
Recenzie produktov a samotného e-shopu výrazne ovplyvňujú konverzie e-shopu. Až 93 % zákazníkov si pred nákupom online prečíta recenzie a tie pozitívne vedú k 17 % nárastu konverzného pomeru. Neberte ich teda na ľahkú váhu.
V dnešnom článku sa pozrieme na to, ako využiť recenzie na výrazné zvýšenie predaja – jednoducho a bez veľkých investícií.
Prečo sú recenzie zákazníkov také dôležité?
Zákaznícke recenzie fungujú na základe sociálneho dôkazu. Tento psychologický efekt ovplyvňuje správanie ľudí tak, že podvedome napodobňujú správanie iných. Ak teda návštevník webovej stránky vidí, že zákazník je s produktom spokojný, bude po ňom túžiť tiež.
Produkty s recenziami sa predávajú o 3,4 % rýchlejšie ako produkty bez recenzií.
Recenzie tiež pomáhajú budovať dôveryhodnosť. Pri nakupovaní v internetovom obchode zákazníci niekedy pochybujú o tom, ako výrobok vyzerá a funguje v skutočnosti. Pozitívne recenzie zákazníkov rozptýlia ich obavy a zvýšia ich ochotu k nákupu. Podobne to platí aj v prípade recenzií a overovania e-shopu.
E-shopy so 4-5-hviezdičkovým hodnotením dosahujú o 42 % vyššie konverzie ako tie s 1-2-hviezdičkovým hodnotením.
Recenzie majú tiež významný vplyv na umiestnenie webu na stránkach s výsledkami vyhľadávania (SERP). Recenzie zákazníkov považuje vyhľadávač za plus a posunie vaše produkty s recenziami vyššie v SERP. Vyššie pozície vo výsledkoch vyhľadávania sú spojené s výrazne vyššou mierou preklikov, a tak sa zvýši návštevnosť vášho internetového obchodu.
TIP: Hodnotenia produktov sa môžu zapisovať aj priamo do výsledkov vyhľadávania vo forme hviezdičiek. Takzvané rich snippets sú účinnejšie a privádzajú viac návštevníkov.
Recenzie zákazníkov: Ako na to?
Už viete, že recenzie sú pre e-shop kľúčové, ale ako presvedčiť zákazníkov, aby ich písali, a ako čo najlepšie využiť recenzie?
1. Motivujte a overujte
Motivovanie zákazníkov k písaniu recenzií je kľúčové. Aj jednoduché povzbudenie k napísaniu recenzie v e-maile alebo kartičke v zásielke zvýši vaše šance. Predovšetkým čo najviac uľahčite písanie recenzií – do e-mailu pridajte odkaz, ktorý zákazníka presmeruje priamo na formulár recenzie, alebo QR kód na kartičke.
2. Využívajte porovnávače
Porovnávače tovaru sú plné recenzií produktov a e-shopov. Ak na nich inzerujete, môžete využiť aj recenzie zákazníkov z nich a prevziať ich do svojho e-shopu. O výhodách recenzií z porovnávacích webov si povieme viac nižšie.
3. Pracujte s recenziami aj naďalej
Recenzie, ktoré získate môžete využiť opakovane. Okrem dobrého servisu priamo k produktu ich môžete využiť na propagáciu a obsah na sociálnych sieťach a v e-mailingu.
TIP: Viac o využívaní recenzií a iného obsahu generovaného používateľmi sme písali v našom článku UGC v kurze. Ako využiť tento trend v marketingu elektronického obchodu?
Nepremárnite potenciál recenzií a overenia e-shopu zo stránok na porovnávanie nákupov
Porovnávacie stránky sú platformy, na ktorých zákazníci vyhľadávajú a porovnávajú produkty na stránkach e-shopov. Pre veľký počet e-shopov predstavujú porovnávacie stránky významný zdroj objednávok. Všimli ste si niekedy, že obsahujú aj množstvo používateľských recenzií produktov a e-shopov?
Výhody recenzií z porovnávačov
K tomu, že používatelia sú ochotnejší písať recenzie na porovnávacích stránkach, prispieva najmä používateľský zvyk a jednoduchosť celého procesu recenzovania. Ak máte recenzie na porovnávacích stránkach, môžete – a mali by ste – ich využiť na to, aby ste presvedčili zákazníkov k nákupu priamo vo vašom obchode.
Veľkou výhodou recenzií z porovnávacích webov je, že na vás nekladú takmer žiadne nároky. Po prepojení s vaším e-shopom porovnávacia stránka sama pošle zákazníkovi e-mail so žiadosťou o napísanie recenzie a uvedie odkaz, ktorý mu uľahčí kliknutie. Okrem recenzií produktov porovnávacie weby umožňujú hodnotiť aj samotný e-shop.
Recenzie produktov a obchodov z porovnávacích webov môžu byť užitočné dvakrát – zobrazujú sa zákazníkom na porovnávacích weboch a môžete ich preniesť aj do svojho e-shopu, kde ovplyvňujú zákazníkov, ktorí nakupujú priamo u vás.
Heureka Overené zákazníkmi
Heuréka, najobľúbenejší porovnávač v Českej republike aj na Slovensku, umožňuje okrem recenzií získať aj certifikáty “Overené zákazníkmi”, ktoré pomáhajú zákazníkom rozpoznať spoľahlivé e-shopy.
E-shopy s týmto certifikátom sú viditeľne označené v porovnávači a na webovej stránke. Tým sa zvyšuje dôveryhodnosť e-shopu v očiach zákazníkov a tým aj ich ochota nakupovať.
Ako získať certifikát Overené zákazníkmi pre váš e-shop?
Na získanie certifikátu Overené zákazníkmi pre váš e-shop musíte získať pozitívne hodnotenia zákazníkov (minimálne 90 % pre modrý certifikát a 97 % pre zlatý certifikát) v desiatkach až stovkách za obdobie 90 dní. Na monitorovanie slúži špeciálny merací skript, ktorý je potrebné do e-shopu implementovať.
V prípade WooCommerce je možné implementáciu skriptu, certifikátu a prijímanie recenzií riešiť pomocou jedného pluginu – Porovnávače tovaru.
Ako zobraziť recenzie a certifikáty z porovnávacích webov priamo vo WooCommerce?
Aby ste vo svojom e-shope WooCommerce mohli naplno využiť potenciál porovnávacích webov, budete potrebovať plugin Porovnávače tovaru. Ten vás prepojí s najobľúbenejšími porovnávačmi v Českej republike – Heuréka (.cz, .sk) a Zboží.cz.
Vďaka tomuto pluginu:
- Zobrazíte zaškrtávacie políčko v pokladni na odosielanie dotazníkov spokojnosti Heuréka. O odoslanie sa potom postará samotný porovnávač.
- Z týchto porovnávačov môžete preberať recenzie produktov a obchodov a zobrazovať ich priamo vo svojom e-shope.
- Implementujte službu Overené zákazníkmi a získate plávajúci widget s certifikátom.
- Môžete merať konverzie zákazníkov privedených z porovnávačov.
Všetko si jednoducho nastavíte v plugine Porovnávače tovaru a odtiaľ už všetko beží automaticky.
Pozrite si kompletné informácie o plugine Porovnávače tovaru >>
TIP: Plugin Porovnávače tovaru sa používa na implementáciu pokročilých funkcií porovnávačov. Ak na nich ešte neinzerujete, musíte najprv vytvoriť XML feedy so svojimi produktmi, ktoré chcete inzerovať na porovnávacích stránkach. Viac informácií nájdete v našom článku o XML feedoch.
Nepodceňujte silu recenzií a overovania elektronického obchodu
V dnešnom článku sme jasne uviedli, že recenzie majú významný vplyv na konverzie v elektronickom obchode. Pozitívny vplyv môžete ešte zvýšiť tým, že vo svojom e-shope použijete recenzie z obľúbených porovnávačov alebo certifikáty overenia e-shopu.
Prepojenie, ktoré zabezpečí zdieľanie recenzií, certifikátov a analytických údajov medzi vaším e-shopom a porovnávacími portálmi, ľahko dosiahnete pomocou pluginu Porovnávače tovaru. Kúpte si ho teraz a zvýšte konverzie svojho e-shopu.
Zdroje dat:
The State of Consumer Trends in 2023 (https://hubspot.com/)
The Impact of Online Reviews on Consumers’ Purchasing Decisions: Evidence From an Eye-Tracking Study (https://www.frontiersin.org/)