Spôsob, akým vyzerajú stránky s produktmi vo vašom internetovom obchode, je rozhodujúci pre dosiahnutie predaja. Ako upraviť zobrazenie produktov vo svojom e-shope WooCommerce tak, aby žiadny zákazník neváhal s nákupom?
V tomto článku sa dozviete:
- prečo sú produktové stránky dôležité
- ako zlepšiť zobrazenie produktov vo vašom e-shope WooCommerce
- aké pluginy vám pomôžu zvýšiť konverzie na produktových stránkach
- ako zvýšiť predaj pomocou inteligentných produktových stránok
Zatiaľ čo väčšina e-shopov šperkuje úvodnú stránku svojho e-shopu, na tie produktové sa tak trochu zabúda. Pritom produktové stránky majú významný vplyv na výšku realizovaných predajov.
Veľké množstvo prevádzkovateľov e-shopov si predstavuje, že zákazníci prídu na domovskú stránku e-shopu a potom si prezerajú kategórie a produkty. Takto to však zvyčajne nefunguje. V skutočnosti je miera konverzie z takýchto zákazníkov len niečo okolo 2 %.
Oveľa zaujímavejší sú tí zákazníci, ktorí vstupujú na stránky s produktmi priamo cez vyhľadávače. Takíto zákazníci sú pripravení nakupovať a práve pre nich musíte pripraviť dokonalé produktové stránky. U takýchto návštevníkov môžete dosiahnuť dokonca 7% mieru konverzie.
Obrázky upútajú pozornosť ako prvé
Pre väčšinu internetových obchodov budú kvalitné obrázky produktov absolútnou nevyhnutnosťou. Sú totiž prvou vecou, ktorá upúta pozornosť zákazníka po príchode na stránku, preto im treba venovať náležitú pozornosť.
Hlavným účelom produktovej fotografie je ukázať, ako výrobok vyzerá. Jedna fotografia na to pravdepodobne nebude stačiť. Ukážte zákazníkom výrobok z rôznych uhlov a ideálne aj v akcii (napr. oblečenie na modelke). Ak výrobky ukážete na bielom pozadí a v reálnom prostredí, zákazník si o výrobku urobí najlepšiu predstavu.
Aj keď nepredávate fyzický výrobok, a teda nemáte žiadne fotografie, zaujímavý obrázok alebo grafika pomôže zaujať zákazníkov a nasmerovať ich pozornosť.
Text je kľúčový
Text na stránke produktu je druhým kľúčovým pilierom, ktorý zabezpečí úspech u zákazníkov. Dobrý opis produktu musí obsahovať informácie, ktoré sú dôležité pre rozhodovací proces zákazníka, ale zároveň nesmie byť príliš dlhý a neprehľadný. V ideálnom prípade bude tiež dodržiavať tone of voice vašej značky.
Čo je to tone of voice? Je to hlas, ktorým sa vaša značka prihovára zákazníkom. Ak ho začleníte do všetkých foriem komunikácie značky (web, e-mail, sociálne médiá…), pomôže vám zaujať zákazníkov, odlíšiť sa od konkurencie a zvýši pravdepodobnosť, že si vás ľudia zapamätajú a opäť u vás nakúpia.
Tone of voice by mal vychádzať z vašej cieľovej skupiny. Čo preferujú vaši zákazníci, seriózny tón, hravosť alebo starostlivosť? Odrážajte to v popisoch svojich produktov.
Krátky úvodný text, ktorý zákazníka naláka
Úvodný odsek alebo dva by sa mali zamerať na výhody, ktoré zákazník získa, ak si výrobok zakúpi. Presvedčte zákazníka, že váš výrobok vyrieši jeho problém.
Vyhľadávače milujú dlhé popisy
V ideálnom prípade stránky s produktmi obsahujú aj dlhý opis produktu, ktorý podrobne opisuje funkcie, vlastnosti a výhody produktu. Do dlhého opisu môžete ľahko začleniť relevantné kľúčové slová. To vám pomôže umiestniť produkt vo výsledkoch vyhľadávania na webe a prilákať zákazníkov pripravených na nákup.
Technický opis pre detailistov
Rozmýšľate, prečo ešte technický opis produktu, keď ste už napísali dlhý opis? Technický popis je predovšetkým výčtom funkcií a vlastností výrobku. Je prehľadný a uľahčuje zákazníkom nájsť to, čo potrebujú. Sám o sebe by však nerozhodnutých zákazníkov nepresvedčil o kúpe.
TIP: Vytvorte kartu pre technický opis výrobku, na ktorú môže zákazník v prípade potreby kliknúť. Stránka produktu tak bude prehľadná a všetky technické informácie prístupné. Plugin Toret Toolkit dokáže takúto záložku pridať do vášho e-shopu.
Otázky a odpovede pre nerozhodných
Napriek dobre napísaným textom o produkte môžu mať zákazníci ďalšie otázky týkajúce sa produktu. Niektorí zákazníci namiesto toho, aby sa pýtali, budú hľadať inde. Často kladené otázky (a odpovede na ne) preto môžu byť ďalším spôsobom, ako zákazníkov presvedčiť, aby u vás nakúpili.
Zapisujte si otázky, ktoré zákazníci opakovane kladú, a priraďte ich a odpovede na ne k produktu. Môžete tiež ponúknuť priamy formulár na zadanie otázok o konkrétnych výrobkoch.
Tlačidlo musí svietiť
Akčné tlačidlo je na stránke produktu najdôležitejšie. Je to tlačidlo, vďaka ktorému si vaši zákazníci produkt kúpia. Preto je dôležité, aby bolo na prvý pohľad dobre viditeľné a bolo úplne zrejmé, na čo slúži.
Aby tlačidlo „zažiarilo“, použite kontrastnú farbu, ktorá sa na stránke produktu neopakuje. Zároveň dbajte na to, aby tlačidlo nebolo „utopené“ medzi ostatnými výraznými prvkami. Veľkosť tlačidla ho tiež pomáha zvýrazniť. Z textu na tlačidle by malo byť na prvý pohľad jasné, čo sa stane po jeho stlačení.
Zaobstarajte si strážneho psa
Namiesto jednoduchého nápisu „Nie je na sklade“ ponúknite zákazníkom niečo viac. Ak už zákazník prišiel na stránku kvôli danému produktu, znamená to, že má oň záujem. Neprichádzajte o týchto zákazníkov len preto, že produkt je momentálne vypredaný. Ponúknite možnosť strážneho psa, ktorý záujemcom pošle e-mail, keď bude výrobok opäť na sklade. Nielenže neprídete o potenciálny predaj, ale rozšírite svoju databázu kontaktov, ktorú potom môžete dobre využiť pri následnom e-mailovom marketingu.
TIP: Pomocou pluginu Toret Toolkit, ktorý zobrazuje e-mailový formulár pri vypredaných produktoch, môžete k produktom jednoducho pridať strážneho psa. Po vypredaní zásob systém sám odošle e-mailové upozornenie záujemcom o kúpu.
Sociálny dôkaz pomáha zákazníkom pri rozhodovaní
Sociálny dôkaz je pre mnohých zákazníkov kľúčový pri rozhodovaní o kúpe. A ak ho zákazníkom neposkytnete sami, budú ho hľadať inde.
Čo je to vlastne sociálny dôkaz? Je to psychologický jav, ktorý ľuďom prikazuje opakovať správanie iných. Ak teda na stránkach svojich produktov zobrazíte ľuďom recenzie a hodnotenia zákazníkov, je oveľa pravdepodobnejšie, že si ich kúpia tiež.
Recenzie zákazníkov
Zákaznícke recenzie teda môžu byť kľúčom k vyšším predajom. Ako však presvedčiť zákazníkov, aby písali recenzie? Kontaktujte zákazníkov e-mailom a požiadajte ich o ne! Môžete napríklad ponúknuť zľavový kupón za pridanie recenzie.
Ak e-mail so žiadosťou o recenziu personalizujete – napr. oslovíte zákazníka menom a uvediete produkty, ktoré si zakúpil – je pravdepodobnejšie, že zákazníci vašej žiadosti vyhovie. Na tomto princípe fungujú aj prieskumy spokojnosti zasielané porovnávačmi, ak zákazník nakupuje prostredníctvom nich.
TIP: Využite recenzie zo stránok na porovnávanie nákupov. Ak inzerujete produkty na Heureke alebo Zboží.cz, môžete vďaka pluginu pre porovnávače tovaru zobrazovať recenzie produktov z týchto porovnávačov priamo vo svojom e-shope.
Nechajte zákazníkov zdieľať vaše skvelé produkty
Ďalším nástrojom sociálneho dôkazu môžu byť sociálne siete. Umiestnením tlačidiel sociálnych sietí pri každom produkte, ktoré zákazníkom umožnia zdieľať produkty, môžete osloviť širšie publikum. Príspevky šírené samotnými zákazníkmi sú pre ostatných používateľov oveľa presvedčivejšie.
Môžete tiež povzbudiť svojich sledovateľov na sociálnych sieťach, aby zdieľali a označovali vaše výrobky v príspevkoch, ktoré potom prepošlete všetkým svojim fanúšikom. Tento postup sa nazýva obsah generovaný používateľmi a je ďalším veľmi silným sociálnym dôkazom.
Videá o produktoch
Na stránku produktu sa hodia aj videá, ktoré ukazujú váš produkt v akcii alebo ponúkajú rôzne návody na jeho používanie. Vďaka videu udržíte zákazníka na stránke dlhšie a máte väčšiu šancu presvedčiť ho o kúpe. Okrem toho vám produktové videá dobre poslúžia aj na propagáciu inde, napríklad v sociálnych médiách.
Informácie o dodacích lehotách a príplatkoch
Prekvapenia pri pokladni v podobe príplatkov alebo extrémne dlhých dodacích lehôt nie sú príjemné a môžu viesť k opusteniu celého e-shopu – bez toho, aby ste urobili objednávku. Ak tieto informácie naservírujete zákazníkom už na stránke produktu, je oveľa pravdepodobnejšie, že si objednajú. Alebo si od vás vyberú iný produkt, ktorý bude dostupný skôr.
TIP: K jednotlivým produktom môžete jednoducho pridať možnosti a ceny dopravy, ďalšie príplatky a časy dodania. Plugin Toret Toolkit, ktorý sme už niekoľkokrát spomínali, rozšíri stránky produktov aj o tieto položky.
Inteligentný doplnkový predaj
Keď už máte vo svojom e-shope zákazníka s otvorenou peňaženkou, je škoda to nevyužiť. Začnite využívať tzv. doplnkový predaj a zobrazujte doplnkové produkty, ktoré by sa mohli hodiť k produktom, ktoré si zákazník práve prezerá. Doplnkový predaj môžete nastaviť priamo v obchode WooCommerce.
Prezerá si váš zákazník pánske nohavice? Ponúknite mu doplnkový predaj, napríklad opasky na nohavice. Pri dámskych topánkach možno kabelku a pri saku kravatu. Pomocou šikovne navrhnutých doplnkových predajov môžete zvýšiť hodnotu objednávok svojich zákazníkov.
Ako si prispôsobíte zobrazenie produktov vo svojom e-shope WooCommerce?
Uviedli sme spôsoby, ako môžete zvýšiť konverzie prispôsobením stránok produktov. Tieto úpravy, hoci sú skôr drobné, môžu výrazne ovplyvniť predaj vášho obchodu. Budete upravovať text, fotografie alebo nasadíte strážneho psa? Pozrite sa, ako by vám mohli pomôcť pluginy na vylepšenie produktových stránok.