Stagnuje predaj? 16 tipov, ako rozbehnúť e-shop

2. 11. 2023 | Blog

Nezáleží na tom, či máte nový e-shop alebo ho prevádzkujete už niekoľko rokov. Niekedy to tak jednoducho je – predaj nie je taký, ako by ste si predstavovali, aj keď reklama beží a požiera čoraz viac prostriedkov. Ale môžete si robiť reklamu, ako chcete, ak váš e-shop nebude dobre pripravený, zákazníci nebudú nakupovať. Dnes pre vás máme niekoľko jednoduchých nízkonákladových tipov, na čo sa zamerať a ako svoj e-shop rozbehnúť. Opäť.

1. Ukážte svoj e-shop niekomu inému

Ak si e-shop vytvárate sami, venujete mu veľa času a pozornosti. Vtedy sa pri samotnom sústredení môže objaviť selektívna slepota, kedy nie ste schopní vidieť ani zjavné nedostatky vo vašej práci. Preto je ideálne prizvať si niekoho ďalšieho zvonka – priateľa, známeho, ktorý dokáže chyby ľahšie odhaliť a nebude sa hanbiť vám na ne upozorniť. Ak je to menej skúsený používateľ technológií, tým lepšie. Väčšina vašich zákazníkov pravdepodobne nie sú odborníci na IT.

Nájde váš priateľ na stránke to, čo potrebuje? Je pre neho vloženie položiek do košíka a ich objednanie otázkou niekoľkých minút? Skvelé. Často však nájdete veci, pri ktorých to drhne. Možno kategorizácia položiek nie je taká logická, ako ste si mysleli, alebo vyhľadávacie pole nie je tak viditeľné. A čo popisy produktov? Je v nich jasne uvedené, na čo výrobok slúži, ako sa používa a udržiava? Čo náklady na dopravu a prípadné reklamácie? Čo najviac zjednodušiť nákupný proces pre zákazníka je správny spôsob, ako rozbehnúť e-shop.

2. Nefunkčné odkazy odrádzajú zákazníkov a vyhľadávače

Zobrazuje sa pri kliknutí na odkaz vo vašom e-shope často chybové hlásenie? Dávajte si na to pozor! Nefunkčné odkazy odradia zákazníkov, ktorí po niekoľkonásobnom zobrazení chybovej správy opustia váš e-shop bez nákupu. Okrem toho nefunkčné odkazy zhoršujú hodnotenie vašej stránky vyhľadávačmi a tie ju budú vo výsledkoch vyhľadávania zobrazovať menej často.

Našťastie sú dnes k dispozícii rôzne nástroje, dokonca aj bezplatné, ktoré dokážu skontrolovať vašu stránku a upozorniť vás, ak máte na svojom e-shope “nefunkčné odkazy”.

3. Skryte tovar, ktorý nie je na sklade, vaši zákazníci sa vám poďakujú

Nie je nič nepríjemnejšie, ako sa predierať desiatkami položiek, ktoré sú vypredané. To odradí aj toho najodhodlanejšieho zákazníka. Urobte rýchlu čistku a skryte vypredané položky alebo ich umiestnite na koniec zoznamu, ak čakáte na zásoby. Možno by stálo za úvahu aj odstránenie položiek z obchodu, ktoré sa už dlho nepredávajú.

Neodstraňujte položky, ktoré sa práve nepredávajú. Môžu byť zdrojom návštevnosti pre váš e-shop, a ak ich jednoducho odstránite, mohlo by to negatívne ovplyvniť pozície vášho e-shopu vo vyhľadávaní.

TIP: V prípade vypredaných položiek, ktoré čakajú na naskladnenie, poskytnite zákazníkom možnosť sledovania. Ten ich e-mailom upozorní, keď bude položka opäť na sklade. Môžete na to použiť náš plugin Toret Toolkit.

4. Vyhodnoťte stránky produktov. Predávajú alebo odpudzujú?

Produktová stránka často rozhoduje o skutočnom nákupe. Na tejto stránke by mal potenciálny zákazník získať všetky potrebné informácie o produkte. Ak to tak nie je, nakúpi inde. Niektorí zákazníci, najmä v prípade položiek, ktoré nie sú veľmi rozšírené, vás môžu kontaktovať s otázkami. Ak sa to stáva často, je čas zamyslieť sa nad tým, čo zákazníkom na stránke produktu chýba.

Na jednej strane musíte poskytnúť všetky dôležité informácie o výrobku, ale na druhej strane by celá stránka mala zostať prehľadná. Použite formátovanie a štruktúrovanie, aby bol popis ľahko zrozumiteľný. Napríklad čisto technické informácie môžete skryť do rozbaľovacieho poľa alebo na kartu.

Nezabudnite na stránke produktu uviesť cenu produktu, všetky varianty a informáciu, či je produkt na sklade.

5. Recenzie môžu byť spôsobom, ako rozbehnúť e-shop

Tento bod úzko súvisí s predchádzajúcim. Ak ste ešte na stránku produktu nepridali recenzie zákazníkov, je najvyšší čas tak urobiť. Skúsenosti iných zákazníkov s produktom majú pri rozhodovaní o kúpe veľmi vysokú hodnotu. Najlepšie sú textové recenzie s menom zákazníka, ale aj hviezdičkové hodnotenia majú svoju váhu. Recenzie a hodnotenia však musia byť vždy pravdivé. Ak majú všetky položky v e-shope päťhviezdičkové hodnotenie, zákazníkov to k nákupu veľmi nepresvedčí.

Ešte nemáte recenzie? Potom o ne požiadajte svojich zákazníkov. Môžete im napríklad poslať e-mail so žiadosťou o hodnotenie produktu a ponúknuť im malú zľavu na ďalší nákup.

TIP: Automaticky načítajte recenzie svojich produktov zo stránok na porovnávanie nákupov pomocou doplnku Porovnávače tovaru pre WooCommerce.

6. Stránka “O nás” vás priblíži k srdcu vašich zákazníkov

Takmer každý internetový obchod má stránku “O nás”, napriek tomu je často podceňovaná. Zvyčajne ide o stránku, ktorá sa “nejako” napíše pri zakladaní e-shopu a potom zostane navždy nezmenená. Môže to byť škoda, pretože táto časť e-shopu vám môže pomôcť vybudovať si dôveru u zákazníkov a presvedčiť ich, aby u vás nakúpili.

Aký je príbeh vášho e-shopu? Kto za ním stojí a prečo bol založený? Záleží vám na životnom prostredí, spokojnosti zamestnancov alebo máte v kancelárii domáce zvieratko? Stránka “O nás” vás pomôže poľudštiť a priblížiť zákazníkom. Odlíšte sa od tisícov podobných e-shopov!

7. Domovská stránka je výkladnou skriňou

Drvivá väčšina zákazníkov navštívi vašu domovskú stránku. Tu je váš veľký priestor na to, aby ste oslovili návštevníkov a ukázali im, čo chcete. Máte nový produkt? Umiestnite na domovskú stránku banner a uvidíte, že si ho ľudia všimnú. Špeciálna sviatočná udalosť? Umiestnite ju na svoju domovskú stránku a dajte ju poriadne najavo.

Zároveň by však domovská stránka mala vždy vyzerať pekne a prehľadne. Ak pridáte viac bannerov a v nevhodných farbách, určite zákazníkov odradíte. Nájdite rovnováhu medzi ponukami, obrázkami a textom.

8. Je váš e-shop vhodný pre mobilné zariadenia?

Nielen zákazníci e-shopov si čoraz častejšie prezerajú webové stránky zo svojich smartfónov. Je to tak, a ak sa tomu so svojím e-shopom neprispôsobíte, zbytočne sa pripravíte o časť predaja. Pozreli ste sa na to, ako vyzerá váš e-shop na obrazovke mobilného telefónu? A nejde len o vzhľad, ale aj o funkčnosť. Ako vyzerajú stránky produktov, kategórie, nákupný košík? Môžete dokončiť objednávku, vybrať dopravu a zaplatiť?

Ak svojim zákazníkom ponúknete pohodlie pri nakupovaní z rôznych platforiem, váš e-shop sa stane ešte populárnejším.

Ako založiť e-shop a zvýšiť predaj? Nezabudnite na detaily.

Ako založiť e-shop a zvýšiť predaj? Nezabudnite na detaily.

9. Viac možností dopravy a platby, viac spokojných zákazníkov?

Dôvodom, prečo ľudia radšej nakupujú v e-shope, je pohodlie, a to je neoddeliteľne spojené s možnosťami dopravy a platby. Načo nakupovať online, keď musíte pre svoj balík jazdiť na druhý koniec mesta? Je ťažké presvedčiť zákazníka, aby nakúpil, keď platobná brána práve nefunguje.

Preskúmajte možnosti platby, ktoré ponúka váš e-shop. Dajte zákazníkom na výber, ak nie z iného dôvodu, tak preto, aby v prípade zlyhania jedného spôsobu platby mohli vyskúšať iný. Vo všeobecnosti je dobré mať z každej platobnej metódy aspoň jednu možnosť. Uistite sa, že váš e-shop má možnosti platby kartou, bankovým prevodom a dobierkou. A ak ich máte, možno by stálo za to skúsiť pridať splátky alebo odloženú platbu?

V prípade dopravy je to podobné. Väčšina zákazníkov volí kuriérske služby, ale značná časť oceňuje aj Českú poštu alebo osobný odber. Vyhnete sa tak tomu, že zákazníci nedokončia svoju objednávku, pretože nemôžu nájsť preferovaný spôsob dopravy a platby. Viete, ako vybrať dopravu pre váš e-shop?

Je teda viac možností vždy lepších? Nie nevyhnutne. Ak váš e-shop ponúka veľa rovnakých spôsobov dopravy a platby, výber môže byť pre zákazníka mätúci až frustrujúci. Aj to môže viesť k predčasnému opusteniu stránky. Všetko s mierou. Odradenie zákazníka nie je spôsob, ako rozbehnúť e-shop.

TIP: Hľadáte spôsob, ako ponúknuť zákazníkom odložené platby a splátkové kalendáre? Náš plugin Toret Comgate to dokáže a ešte viac.

10. Nízke skladové zásoby ako motivácia k nákupu

Posledné položky na sklade! Ešte stále to môžete stihnúť! Už len do zajtra! Znie to trochu smiešne, však? Ale funguje to. Ak ľuďom oznámite, že máte len obmedzené množstvo výrobku, je oveľa pravdepodobnejšie, že nakúpia. Pridajte preto k svojim produktom informáciu o tom, koľko ich máte na sklade, a pomôžte tak ovplyvniť zákazníkov, aby začali konať.

Buďte však úprimní. Ak svoj e-shop zahltíte nápismi “Posledný kus na sklade”, zákazníkov len frustrujete alebo v nich vyvoláte dojem, že váš e-shop končí. Ani jedno nepomôže vašim predajom.

11. Nenechávajte košík opustený

Čo je to opustený košík? Ide o produkty, ktoré si zákazník vybral a vložil do košíka, ale objednávku nedokončil. Stáva sa to pomerne často a najlepšie tomu predídete tak, že zákazníka rýchlo a jednoducho dovediete z košíka k pokladni. Ale aj pri najjednoduchšom procese sa z času na čas stane, že košík je opustený.

Svoje skóre môžete zlepšiť tým, že zákazníkovi pripomenete jeho nedokončenú objednávku. V prípade registrovaných a prihlásených zákazníkov to môžete urobiť jednoducho pomocou správne nastavených e-mailov s pripomienkami. Ak vás táto téma zaujíma viac, nedávno sme uverejnili článok o e-mailovom marketingu.

12. Blogovanie ako spôsob založenia e-shopu

Ešte nemáte blog pre svoj e-shop? Stojí to za zváženie. Ak budete publikovať kvalitný obsah, ktorý sa týka rovnakého odvetvia ako váš e-shop, nielenže ponúknete zákazníkom niečo špeciálne, čím váš e-shop vynikne, ale takýto obsah pomôže aj vašej stránke stúpať vo výsledkoch vyhľadávania.

Prostredníctvom zaujímavých článkov môžete tiež nenásilným spôsobom propagovať svoje produkty, ponúkať tipy, rady a inšpirácie.

13. Máte často kladené otázky? Naozaj?

FAQ (Frequently Asked Questions) alebo často kladené otázky sú ďalšou vecou, ktorá priblíži váš internetový obchod zákazníkom. Ak na svoju stránku umiestnite zoznam často kladených otázok a odpovedí na ne, ušetríte čas svojim zákazníkom (s písaním otázky) a sebe (s opakovaným odpovedaním). Navyše zvážte, že mnohí zákazníci radšej nakúpia inde, než by sa pýtali.

Zaznamenávajte si preto otázky, ktoré vám prichádzajú. Ak sa niektoré z nich opakujú, pridajte ich do často kladených otázok. Aj to môže byť rozdiel medzi nákupom a nulou.

14. Vytvorte sady, ponúknite podobné a doplnkové produkty

Zákazníci vo všeobecnosti radi nakupujú, tak prečo im neodporučiť ďalšie produkty, ktoré by sa im mohli hodiť? Môžete tiež vytvoriť výhodné sady, ktoré budú samozrejme výhodné pre zákazníka aj pre vás. Alebo môžete vystaviť ďalšie výrobky, ktoré sa hodia k jednotlivým produktom. Čo tak opasok k tejto koženej peňaženke?

Môžete sa inšpirovať tým, čo zákazníci kupujú spoločne, a potom tieto výrobky ponúkať ďalej. Keď sa trafíte do správnej kombinácie, predaj sa zvýši.

15. Pravidelný newsletter je dobrý nápad na rozbehnutie vášho e-shopu

Môžete mať skvelý e-shop s úžasnými produktmi a perfektným blogom, ale stále sa budete pohybovať v neprehľadnej džungli internetu, kde sa zákazníci ľahko stratia. Nedovoľte, aby vaši zákazníci na váš e-shop zabudli, a pripomínajte im ho pravidelným newsletterom. Informujte o nových produktoch, zľavách alebo zaujímavých článkoch na svojom blogu. Zvoľte jednotný vzhľad a tón svojich newsletterov a zlaďte ho so svojím e-shopom.

Na to, aby ste mohli svojim zákazníkom posielať newsletter, potrebujete ich súhlas a e-mail.E-mail môžete získať počas procesu objednávky alebo priamo ponukou na odber newslettera prostredníctvom formulára. Určite nepodceňujte zber e-mailových adries a vytváranie databázy.E-mailový marketing je stále dôležitou súčasťou vašej marketingovej stratégie elektronického obchodu.

TIP: Prepojte svoj e-shop WooCommerce s e-mailovou platformou pomocou pluginu Smartemailing.

16. Odvážte sa na chybovej stránke 404

Aj keď svoj e-shop spravujete naozaj poctivo, z času na čas sa na niekoho objaví táto stránka. Namiesto toho, aby ste zákazníkom zobrazovali predvolenú chybovú stránku, skúste sa s ňou trochu pohrať a odľahčiť chybové hlásenie zmyslom pre humor. Úplne tým zmeníte náladu zákazníkov a je pravdepodobnejšie, že dajú vášmu internetovému obchodu ďalšiu šancu.

Napríklad v prípade e-shopu s akvaristickými potrebami môže stránka “plávať”. Čo by sa hodilo pre váš e-shop?

Už viete, ako rozbehnúť e-shop?

O úspechu alebo neúspechu v elektronickom obchode často rozhodujú detaily. Ako majiteľ môžete svoj e-shop výrazne vylepšiť drobnosťami, ktoré si nevyžadujú veľké finančné investície a ich vplyv na predaj nie je zanedbateľný. Nebojte sa osloviť zákazníkov a zaujať ich pomocou e-mailov a prehľadnej webovej stránky, čo najviac uľahčite zákazníkovi cestu k nákupu a sledujte, ako sa obchod opäť rozbehne. Zaujal vás niektorý z dnešných tipov? Skúste ich implementovať!

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na první nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon