b2b e-shop ve WooCommerce

B2B e-shop prináša príležitosti aj riziká. Ako na to vo WooCommerce?

20. 2. 2025 | Blog

B2B alebo business to business je predaj, pri ktorom predávate svoje výrobky alebo služby iným podnikom namiesto koncovým zákazníkom. Tí ich potom ďalej predávajú alebo používajú pre svoje podnikanie. Model B2B bol zvyčajne postavený na osobnom kontakte a individuálnom predaji, ale čoraz častejšie sa stretávame s tým, že spoločnosti si zakladajú vlastné e-shopy B2B. Tie šetria čas obom stranám, predávajúcemu aj kupujúcemu, a predstavujú plnohodnotnú, modernú a pohodlnú formu predaja B2B. B2B e-shop môže byť samostatným projektom, ako aj skvelým doplnkom bežného e-shopu, v ktorom predávate koncovým zákazníkom (B2C).

Aké sú výhody a riziká B2B e-shopu, prečo a ako vôbec B2B vo WooCommerce? Na to sa pozrieme v dnešnom článku.

B2B e-shop: výhody, príležitosti a riziká

Či už máte bežný e-shop, alebo ho zatiaľ len plánujete, B2B je obchodný model, o ktorom by ste mali určite premýšľať. V porovnaní s tradičným predajom medzi podnikmi a spotrebiteľmi (B2C) ponúka niektoré výhody a príležitosti. Na druhej strane má aj svoje riziká. Poďme sa naň spoločne pozrieť.

Príležitosť nájsť nových zákazníkov.

V modeli B2B získavate príležitosť osloviť nových zákazníkov, ako sú podniky a organizácie. V prípade niektorých produktov alebo služieb je tento spôsob dokonca jediným spôsobom predaja. Ak sa rozhodnete spustiť predaj B2B so svojím existujúcim e-shopom, výrazne rozšírite svoj dosah.

B2B e-shop vám umožní osloviť nových zákazníkov

B2B e-shop vám umožní osloviť nových zákazníkov

Stabilnejší e-shop

V modeli B2B sú bežné dlhodobé zmluvy a pravidelné objednávky, čo môže viesť k väčšej stabilite e-shopu a lepšej predpovedi zisku.

Viac objednávok

Predaj B2B sa zvyčajne spája s väčšími objednávkami. Na jednej strane to zvyšuje nároky na skladovacie priestory a spôsoby dopravy, ale na druhej strane to prináša vyšší predaj a zisk.

Lepšie využívanie zdrojov

Máte nevyužité výrobné alebo skladovacie kapacity? V tomto prípade môže byť predaj B2B skvelým nástrojom na optimalizáciu ich využitia.

Posilnenie značky

V neposlednom rade môže predaj B2B pomôcť pri budovaní vašej značky. Vďaka ďalším predajcom sa s vašimi výrobkami môže zoznámiť ešte viac zákazníkov, čo prospeje vašej značke.

Potreba investícií

Tak ako všetko, aj začiatky s elektronickým obchodom B2B si budú vyžadovať investície, a to finančné aj časové. Možno budete musieť zvýšiť skladové zásoby, prispôsobiť procesy, vytvoriť novú marketingovú stratégiu alebo komunikovať so svojimi kupujúcimi. Skrátka – nebude to zadarmo.

Spustenie e-shopu B2B je zložitý proces, ktorý si vyžaduje zdroje - finančné, časové aj personálne.

Spustenie e-shopu B2B je zložitý proces, ktorý si vyžaduje zdroje – finančné, časové aj personálne.

Ako založiť e-shop B2B?

Pri zakladaní B2B e-shopu je postup veľmi podobný ako pri bežnom e-shope. Budete potrebovať platformu, na ktorej budete predávať, integrovať systémy pre platby, prepravu alebo starostlivosť o zákazníkov a vyriešiť marketingový a obchodný plán.

TIP: O procese založenia e-shopu sme písali v našom článku o založení vlastného e-shopu.

B2B obchodovanie však môžete implementovať aj do svojho existujúceho e-shopu. Či už zakladáte nový e-shop B2B, alebo chcete integrovať predaj B2B do svojho existujúceho e-shopu, majte na pamäti niektoré rozdiely tohto modelu predaja.

Platobné metódy

Na rozdiel od e-shopov B2C, v ktorých dominujú platobné brány, v B2B je bežnejšia platba na faktúru po dodaní tovaru. V B2B e-shope viac ako inde oceníte generovanie faktúr s QR kódom, ktorý umožňuje pohodlnú platbu bankovým prevodom, a nástroj na kontrolu ich úhrady.

TIP: Vo WooCommerce je ideálnym riešením prepojenie e-shopu s niektorým z fakturačných systémov, ktorý dokáže automaticky generovať faktúry s QR kódom a overovať platby.

Doprava

Na rozdiel od malých zásielok, v B2B potrebujete prepravovať veľké zásielky, niekedy dokonca celé palety. Preto si pred začatím veľkoobchodného podnikania zistite, ktorí dopravcovia budú môcť takéto zásielky prepravovať a či ich možno implementovať priamo do vášho e-shopu.

TIP: Dopravcovia, ako napríklad FOFR alebo TOPTRANS, si s veľkými zásielkami bez problémov poradia. Pomocou správnych pluginov ich môžete integrovať priamo do svojho e-shopu WooCommerce a jednoducho odosielať a spravovať zásielky priamo z administrácie.

Výhody pre veľkoobchodných partnerov

V oblasti B2B hovoríme skôr o partneroch ako o zákazníkoch. Je to preto, že vzťah je užší a často tu záleží na individuálnej dohode. Niektorí B2B partneri tak od vás určite získajú výhody, napr. vo forme lepšej ceny alebo doručenia zdarma. Aj tieto výhody je potrebné technicky vyriešiť v B2B e-shope, aby ste nemuseli každú B2B objednávku riešiť ručne.

Partnerstvá B2B často zahŕňajú rôzne výhody, ktoré je potrebné technicky riešiť v elektronickom obchode.

Partnerstvá B2B často zahŕňajú rôzne výhody, ktoré je potrebné technicky riešiť v elektronickom obchode.

B2B v službe WooCommerce

WooCommerce sa dá efektívne použiť ako platforma pre B2B e-shop – buď samostatne, alebo ako súčasť bežného e-shopu. Ako? Pomocou správneho pluginu.

Plugin Veľkoobchod umožňuje registrovať veľkoobchodných partnerov a vytvárať pre nich vlastné účty, pre ktoré môžete nastaviť rôzne výhody, napríklad zľavy alebo dopravu zadarmo. Stará sa aj o zobrazovanie veľkoobchodných cien produktov a môžete určiť podmienky nákupu – napríklad minimálne množstvo položiek alebo minimálnu hodnotu objednávky. Na platbu za B2B objednávky ponúka spôsob platby Platba na faktúru.

Vďaka pluginu Veľkoobchod budú môcť vaši veľkoobchodní partneri nakupovať pohodlne a v rovnakom e-shope ako bežní zákazníci. Viac informácií o plugine Veľkoobchod >>

Prihláste sa k odberu nášho newslettera a získajte 6€ zľavu na nákup

Súhlasím so zasielaním informačných bulletinov a prečítal som si všetko o spracovaní osobných údajov.

Další články

Nové funkcie pre pluginy Toret pridané v 1/2025

Naši programátori mali v januári veľa práce a naše pluginy získali množstvo nových užitočných funkcií. Vydali sme celkovo 67 aktualizácií a toto je ich obsah. Milan, ktorého poznáte zo zákazníckej podpory, vás vo videu prevedie najdôležitejšími novými funkciami....

prečítajte si viac
0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon