porovnávače tovaru, xml feedy

Čo je XML feed a ako s ním inzerovať na porovnávačoch?

15. 11. 2023 | Blog

Viete, čo je to XML feed? Ak je vašou doménou elektronický obchod a marketing, pravdepodobne ste si už tento pojem všimli. XML feed je základným pilierom marketingu na porovnávačoch, vďaka ktorému sa vaše produkty dostanú k širokému okruhu zákazníkov. Využitie XML feedov na zvýšenie predaja vášho e-shopu WooCommerce nemusí byť vôbec ťažké, ak viete, ako na to.

Nakupovanie sa čoraz viac presúva do online sveta. Rastie nielen objem predaja realizovaného online, ale aj počet aktívnych e-shopov. Dostať sa k zákazníkovi na takomto konkurenčnom trhu je čoraz ťažšie, preto musia prevádzkovatelia e-shopov neustále pracovať na svojej marketingovej stratégii. Jednou z položiek marketingového mixu, ktorá vám pomôže osloviť širšie publikum, je reklama na porovnávačoch a vyhľadávačoch, ako sú Heureka, Zboží.cz alebo Glami.

TIP: Zaujíma vás hlbší pohľad na porovnávače a ako si vybrať ten správny pre váš e-shop? Pozrite si náš článok o porovnávačoch.

Čo je to XML feed?

XML feed je súbor, ktorý obsahuje údaje o sortimente produktov, ktoré chcete predávať na webe porovnávacieho nakupovania. Práve prostredníctvom XML feedu môžu tieto nákupné platformy získavať aktuálne informácie o vašej ponuke a zobrazovať ich zákazníkom. Vďaka nástrojom, ktoré automaticky generujú a aktualizujú kanály XML, je ich chybovosť nízka, rovnako ako čas potrebný na ich správu. Ak pre váš sortiment existuje viacero relevantných porovnávačov, nič vám nebráni v tom, aby ste ich použili niekoľko, hoci pre každý z nich budete potrebovať vlastný feed. V skutočnosti sa požiadavky jednotlivých porovnávačov mierne líšia.

Potrebujem pre svoj obchod WooCommerce XML feed?

Ak chcete inzerovať na porovnávacích stránkach, tak áno. Výhodou inzercie na stránkach na porovnávanie produktov a vo vyhľadávačoch je nepochybne vysoká miera konverzie. Zákazníci totiž tieto platformy navštevujú s úmyslom nakúpiť, takže je vysoká pravdepodobnosť, že k nákupu skutočne dôjde.

Vďaka porovnávacím webom môžete osloviť oveľa širšie publikum, ktoré by inak váš obchod nenavštívilo, a inzerovať popri konkurencii. Navyše nemusíte platiť za zobrazovanie produktov svojim zákazníkom. Poplatok sa účtuje v prípade, že zákazník klikne na e-shop, a v takom prípade sa už predaj blíži. Pozície, na ktorých sa vaše produkty zobrazujú zákazníkom, sa určujú nielen podľa ceny, ktorú ste ochotní zaplatiť za kliknutie, ale aj podľa kvality vašej ponuky.

Čo obsahuje XML Feed pre porovnávače produktov?

Každý porovnávač alebo vyhľadávač môže mať trochu iné podmienky týkajúce sa údajov v XML feedoch, ale v zásade ide o nasledovné:

  • názov produktu
  • ID produktu
  • popis produktu
  • kategória výrobku
  • cena výrobku
  • dostupnosť produktu
  • značka výrobku/výrobca
  • URL adresa obrázku produktu
  • URL adresa produktu
  • skladová jednotka výrobku
  • rozmery/hmotnosť výrobku

Vzhľadom na odlišné požiadavky jednotlivých platforiem budete potrebovať vlastný feed s požadovanými údajmi pre každý porovnávač. Niektoré platformy rozlišujú medzi povinnými a doplnkovými údajmi, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné, ale zlepšia vašu ponuku v očiach zákazníka.

Vďaka XML feedom ponúkajú vaše produkty zákazníkom aj porovnávače produktov.

Ako jednoducho vytvoriť XML feed vo WooCommerce?

Máte e-shop postavený na WooCommerce a chceli by ste začať inzerovať na porovnávačoch produktov? Máme pre vás dobrú správu. Vytvorenie XML feedov vo WooCommerce je hračka. Vďaka pluginu XML feedy môžete automaticky vytvárať a aktualizovať kanály pre české, slovenské, maďarské a svetové stránky na porovnávanie produktov.

Výhodou generovania XML feedu pomocou pluginu je, že prevezme údaje, ktoré ste už vyplnili pre svoje produkty v obchode, a vloží ich do súboru. Na niekoľko kliknutí môžete vytvoriť aj rozsiahle kanály s tisíckami položiek. Na druhej strane môžete v prípade potreby upravovať každý produkt samostatne alebo obmedziť kanály len na určité kategórie a produkty. To všetko môžete urobiť priamo z administrácie e-shopu. Plugin reflektuje požiadavky XML feedy jednotlivých porovnávačov, takže sa o to nemusíte starať.

Nepodceňujte silu porovnávačov produktov

XML kanály sú prostriedkom komunikácie medzi porovnávačmi a e-shopom. Umožňujú vám ponúkať vaše produkty prostredníctvom porovnávačov a vyhľadávačov a osloviť tak potenciálnych kupujúcich. XML kanály a stránky na porovnávanie produktov sú účinným marketingovým nástrojom, ktorý dokáže porovnať šance malých aj veľkých e-shopov a priniesť nových zákazníkov.

 

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na první nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon