prevadzka e-shopu

Automatizácia e-shopu zvýši efektivitu prevádzky, ušetrí čas aj prácu. Ako na to vo WooCommerce?

12. 2. 2024 | Blog

Či už e-shop už máte, alebo ho len zvažujete, určite nechcete pri jeho správe tráviť nekonečné hodiny. To sa vám ľahko môže stať, ak sa budete spoliehať na manuálne klikanie objednávok, ručné fakturovanie aj zadávanie dopravy. Dobrou správou je, že vo WooCommerce si celý chod e-shopu môžete výrazne zjednodušiť a zrýchliť – a to vďaka automatizácii e-shopu.

Automatizácia e-shopu vo WooCommerce pritom nemusí byť náročná, ani finančne, ani technologicky. Vhodné pluginy vás môžu zastúpiť v rade rutinných, ale nevyhnutných činností, ktoré pre vás môžu byť zbytočným žrútom času. Pozrite sa s nami, ako na to.

Zrýchlenie správy objednávok automatizáciou

Ak je váš e-shop zavedený a dobre predáva, najviac času vám zaberá správa objednávok. Správne spracovať prijaté objednávky a včas ich odoslať je základom spokojnosti zákazníkov a úspešnosti e-shopu. Automatizácia chodu e-shopu nielen ušetrí váš čas, ale aj zvýši kapacity e-shopu a spokojnosť zákazníkov.

Po tom, čo zákazník objedná, nasledujú tieto kroky:

  • overenie platby
  • fakturácia
  • príprava a odoslanie balíka

Všetky tieto kroky môžete vhodnými opatreniami automatizovať, čím zvýšite rýchlosť aj presnosť a zároveň znížite pracovnú náročnosť. Pozrite sa, čo všetko za vás pri vybavovaní objednávok môžu zvládnuť pluginy:

Příklad automatizace vyřizování objednávek ve WooCommerce e-shopu za pomoci pluginů QR platby, Fakturoid a DPD.
Príklad automatizácie vybavovania objednávok vo WooCommerce e-shope pomocou pluginov QR platby, Fakturoid a DPD. Okrem vytlačenia a nalepenia štítku je zvyšok procesu bez zásahu pracovníka.

Automatické overovanie platieb

Potvrdenie zaplatenia objednávky závisí od toho, akú platobnú metódu zákazník zvolí.

Platba v platobnej bráne

V prípade použitia platobnej brány sa o overenie zaplatenia postará samotná platobná brána, ktorá odošle do WooCommerce potvrdenie o platbe a zmení stav objednávky na „Spracúva sa“.

GoPay inline platební brána ve WooCommerce
Pri platbe cez platobnú bránu sa o potvrdenie platby vo WooCommerce postará jej plugin.

Dobierka

Ak zákazník zvolí ako spôsob platby dobierku, zaplatenie a potvrdenie prebehne až po odovzdaní zásielky dopravcom. Automatické overenie platby a zmenu stavu objednávky môže zabezpečiť dopravný plugin. Stačí si len nastaviť zmenu stavu objednávky na základe stavu zásielky v preprave.

Klasický bankový prevod

V prípade, že ponúkate platbu klasickým bankovým prevodom, situácia je zložitejšia, no nie neriešiteľná. Aj keď ide o starší spôsob platby, mnohí zákazníci ho stále preferujú.

Odporúčame:

Uľahčiť platbu QR kódom
QR kód zabezpečí, že väčšina zákazníkov prevod uhradí ihneď a tovar tak nebude zbytočne dlho blokovaný. Nebudete tak musieť zákazníkov naháňať alebo rušiť zabudnuté objednávky. QR kód na zaplatenie jednoducho ponúknete zákazníkom pomocou pluginu QR platby.

QR kód pro platbu bankovním převodem
Ponúknutím QR kódu na zaplatenie zrýchlite platbu bankovým prevodom a znížite počet nedokončených objednávok.

Automatizovať párovanie platieb s objednávkami
Overovanie platieb prevodom zvládnu fakturačné pluginy, o ktorých si povieme ďalej, ale aj plugin Fio banka. Tieto pluginy spárujú prijaté platby s príslušnými objednávkami a zmenia stav zaplatených na „Spracúva sa“. To šetrí čas, predchádza chybám a zrýchľuje vybavenie.

Automatizácia fakturácie

Po úhrade objednávky by mala nasledovať fakturácia. To je ďalšie klikanie a kopírovanie údajov, ktoré môžete nechať na automatiku.

So fakturačnými pluginmi môžete automatizovať tieto kroky:

Automatické vystavenie proformy, bežnej faktúry alebo dobropisu
Vystavenie požadovaného dokumentu môžete jednoducho napárovať na stavy objednávok a pre každú platobnú metódu zvlášť.

Napríklad: Pre platbu bankovým prevodom aj cez platobnú bránu budete chcieť vystaviť faktúru v stave objednávky „Spracúva sa“, pri dobierke najskôr vystavíte proformu v stave „Spracúva sa“ a faktúru potom v stave „Dokončené“.

Automatické vytváření faktur s pluginem iDoklad
Automatické vytváranie faktúr ľahko nastavíte pre každú platobnú metódu zvlášť (tu je príklad nastavenia pluginu iDoklad).

Odoslanie vystavených dokladov zákazníkovi
Keď máte vytvorené dokumenty, je potrebné ich aj odoslať zákazníkovi. Fakturačný plugin vie automaticky pridať odkaz na vystavené doklady priamo do e-mailu o objednávke. Stačí túto funkciu aktivovať a už nebudete musieť nič posielať manuálne.

Párovanie platieb s objednávkami
Ak prepojíte svoj bankový účet s fakturačným programom, fakturačné pluginy môžu automaticky párovať prijaté platby prevodom s objednávkami. Nemusíte tak strácať čas dohľadávaním platieb na účte a manuálnym potvrdzovaním zaplatenia, ako sme už spomínali v predchádzajúcej časti venovanej platbám.

Fakturačné pluginy vnesú do fakturácie e-shopu poriadok, ušetria čas i prácu. Nájdete ich v kategórii Fakturácia a účtovníctvo.

Zabezpečenie dopravy zásielky

Ďalej nasleduje zabezpečenie dopravy. Po tom, čo si zákazník vyberie spôsob doručenia, je potrebné odovzdať informácie o zásielke dopravcovi, odoslať sledovací odkaz zákazníkovi, objednať zvoz a vygenerovať štítky. Tieto činnosti môžete automatizovať pomocou dopravných pluginov. Tlač štítkov však zostáva na vás.

Automatizace odesílání zásilek v pluginu Zásilkovna
Priradením stavov objednávky pri jednotlivých platobných metódach v dopravnom plugine môžete automatizovať odosielanie údajov dopravcovi.

Vytvorenie zásielky v systéme dopravcu
Potrebné údaje dopravcom automaticky odovzdá plugin cez tzv. API. Stačí nastaviť, v akom stave objednávky sa dáta do systému odošlú, a ďalej už všetko pôjde automaticky.

TIP: Odporúčame v e-shope ponúkať služby aspoň dvoch dopravcov – tým znížite riziko, že zákazník nedokončí nákup kvôli nedostupnosti obľúbenej dopravnej metódy alebo dopravcu. Pozrite sa, aké dopravné pluginy môžete vo WooCommerce využiť.

Objednanie zvozu
Ak dopravca vyzdvihuje zásielky, zvoz sa môže objednať automaticky pri vytvorení zásielky systémom cez plugin. Už sa vám nestane, že by ste na objednanie vyzdvihnutia zabudli.

Odoslanie sledovacieho odkazu zákazníkovi
Odkaz, na ktorom je možné sledovať cestu zásielky, sa vďaka dopravným pluginom automaticky pridá do e-mailu o objednávke. Nie je teda potrebné nič manuálne kopírovať alebo posielať.

Generovanie a tlač štítkov
Aj generovanie a tlač štítkov si môžete uľahčiť pomocou dopravných pluginov. Stačí kliknúť v prehľade alebo detaile objednávok pre stiahnutie štítkov. Následný tlač a nalepenie štítku už bude na vás.

Zjednodušte si prevádzku e-shopu už dnes a automatizujte!

Vhodné nastavenie procesov a ich automatizácia vám pomôžu zjednodušiť prevádzku e-shopu. Vďaka správnym pluginom vo WooCommerce nielen ušetríte čas a znížite pracovnú náročnosť, ale zároveň môžete zvýšiť kapacitu e-shopu a tým aj zisk.

Základom efektívnej prevádzky e-shopu sú platobné, fakturačné a dopravné pluginy, ktoré vám umožnia automatizovať celý proces spracovania objednávky a minimalizovať podiel ľudskej práce.

Prihláste sa k odberu nášho newslettera a získajte 6€ zľavu na nákup

Súhlasím so zasielaním informačných bulletinov a prečítal som si všetko o spracovaní osobných údajov.

Další články

Nové funkcie pre pluginy Toret pridané v 6/2025

Jún je za nami a prinášame prehľad noviniek. Rovnako ako v iných mesiacoch, aj jún sa niesol v znamení opráv, vylepšení a nových funkcií. Vydali sme 65 aktualizácií a medzi nimi nájdete množstvo užitočných noviniek. Tými najdôležitejšími vás vo videu prevedie Milan,...

prečítajte si viac
0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon