prevadzka e-shopu

Efektívna prevádzka e-shopu? Tu sú tipy, ako ušetriť čas a prácu vo WooCommerce

12. 2. 2024 | Blog

Či už e-shop máte, alebo o jeho zriadení ešte len uvažujete, určite nechcete stráviť nekonečné hodiny jeho správou.
Dobrou správou je, že s WooCommerce môžete zjednodušiť a zrýchliť celú prevádzku svojho internetového obchodu. Ako na to?

Pluginy sú jasnou odpoveďou na to, ako efektívne prevádzkovať e-shop v systéme WooCommerce. Práve tie vás môžu zastúpiť pri mnohých rutinných úlohách, ktoré sú síce pre chod e-shopu nevyhnutné, ale môžu vám zbytočne zaberať čas.

Zrýchlenie správy objednávok

Ak je váš e-shop zavedený a dobre sa predáva, najviac času vám zaberie správa objednávok. Spracovanie prijatých objednávok a ich včasné odoslanie je alfou omegou spokojnosti zákazníkov a rozhoduje o úspechu e-shopu. Uľahčenie prevádzky e-shopu v tejto oblasti vám nielen ušetrí čas, ale zvýši aj kapacitu e-shopu a spokojnosť zákazníkov.

Po zadaní objednávky zákazníkom nasledujú nasledujúce kroky:

  • overenie platby
  • vystavenie faktúry
  • príprava a odoslanie balíka

Všetky tieto kroky možno správnymi opatreniami zefektívniť. Tu je návod, ako na to.

Overenie platby

Overenie platby závisí od toho, aký spôsob platby si zákazník vyberie. Ak používate platobnú bránu, postará sa o to samotná platobná brána, ktorá odošle potvrdenie o platbe do obchodu WooCommerce a zmení stav objednávky na “Spracováva sa”. Ak si zákazník vyberie ako spôsob platby dobierku, platba a potvrdenie prebehne až po odovzdaní zásielky dopravcom.

Ak ponúkate platbu tradičným bankovým prevodom, situácia je komplikovanejšia. V prvom rade odporúčame urýchliť tento spôsob platby tým, že zákazníkom poskytnete QR kód na platbu. Tým sa zabezpečí, že väčšina zákazníkov prevod zaplatí okamžite a tovar nebude zbytočne dlho blokovaný. Takto nebudete musieť zákazníkov zháňať alebo rušiť zabudnuté objednávky. QR kód môžete zákazníkom na platbu jednoducho ponúknuť pomocou pluginu QR platby.

Druhým problémom tradičných bankových prevodov je potreba overenia prijatej platby. Ručné overovanie platieb na bankovom účte je časovo náročné a náchylné na chyby. Tento proces však môžete automatizovať pomocou zásuvného modulu, ktorý overí prichádzajúce platby za vás.

Pluginy pre fakturáciu, o ktorých si povieme neskôr, dokážu zvládnuť overenie platby bankovým prevodom, no rovnako to dokáže aj plugin platobnej brány Fio. Tieto pluginy spárujú prichádzajúce platby s príslušnými objednávkami a zmenia stav zaplatených platieb na “Spracováva sa”.

Prevádzka e-shopu - overenie platby

Rutinu overovania platieb môžete pokojne prenechať na pluginy.

Fakturácia

Po zaplatení objednávky by malo dôjsť k fakturácii. WooCommerce nevie vystavovať faktúry ako také, preto budete potrebovať fakturačný program. Ručné kopírovanie údajov o objednávkach do programu však zaberie veľa času a ľahko sa môžete pomýliť. Z tohto dôvodu existujú pluginy, ktoré prepojia WooCommerce s týmito fakturačnými programami a údaje odosielajú automaticky.

Vďaka fakturačným pluginom nielenže nemusíte údaje kopírovať ručne, ale môžete proces fakturácie aj automatizovať. Po potvrdení platby sa teda automaticky vygeneruje faktúra, ktorá sa odošle e-mailom, alebo vás plugin sám upozorní, že faktúra nebola vystavená. Ak prepojíte svoj bankový účet s fakturačným softvérom, fakturačné pluginy môžu tiež spárovať prichádzajúce platby bankovým prevodom s objednávkami. Takto nemusíte strácať čas sledovaním platieb na účte a ručným potvrdzovaním platieb, ako sme spomínali v predchádzajúcom bode článku.

Fakturačné pluginy vnášajú do fakturácie elektronického obchodu poriadok, čím vám šetria čas a prácu. Vyberte si vhodný plugin v kategórii Fakturácia a účtovníctvo.

Zabezpečenie prepravy

Ďalšou časovo náročnou operáciou je zabezpečenie dopravy k zákazníkovi. Po tom, čo si zákazník vyberie spôsob doručenia, je potrebné informácie o zásielke odoslať vybranému dopravcovi. Jednotliví dopravcovia majú vlastné systémy, do ktorých sa tieto informácie zadávajú. Ručné zadávanie informácií o doručení je opäť časovo náročné a náchylné na chyby.

Našťastie, pluginy pre prepravu pre WooCommerce dokážu tieto údaje automaticky odosielať dopravcom prostredníctvom rozhrania API. Okrem toho tieto pluginy umožňujú objednať vyzdvihnutie zásielky a vygenerovať prepravný štítok, ktorý stačí vytlačiť a nalepiť. Zorganizovanie prepravy je teda len niekoľko kliknutí, zabalenie balíka, nalepenie štítku a odovzdanie kuriérovi.

TIP: Odporúčame, aby ste vo svojom e-shope ponúkali služby aspoň 2 prepravcov – znížite tak riziko, že zákazník nedokončí nákup z dôvodu nedostupnosti ním preferovaného spôsobu dopravy alebo prepravcu. Pozrite si, ktoré pluginy pre prepravu môžete použiť v obchode WooCommerce.

Predchádzanie chybám úpravou pokladnice

Veľké množstvo času zaberie aj oprava nesprávne zadaných údajov zákazníka. Neexistujúca adresa alebo nesprávne telefónne číslo sú často neprekonateľnou prekážkou pri doručovaní. Ak je napríklad nesprávne zadaný telefonický kontakt, kuriérska spoločnosť nemusí zásielku vôbec prijať. Kontaktovanie zákazníka a oprava údajov je zdĺhavá a nie vždy úspešná.

Najlepším spôsobom riešenia týchto prípadov je prevencia. Mapové widgety sú spoľahlivým riešením na výber adresy doručenia alebo výdajného miesta. Sú bežnou súčasťou pluginov prepravy, o ktorých sme už hovorili vyššie.

V prípade výberu prepravy zásielky na výdajné miesto tieto widgety tiež zabezpečujú, že sa zákazníkovi zobrazia len aktuálne dostupné pobočky, takže nemusíte s nikým riešiť zmenu výdajného miesta.

TIP: Ďalšou možnosťou je použiť našepkávač adries v pokladni, ktorý pomôže zákazníkovi s ich vyplnením. Našepkávač adries nájdete napríklad v pluginu Toret Toolkit. Pozrite sa, čo všetko tento šikovný plugin ponúka.

Ako prevenciu nesprávne zadaných telefónnych kontaktov odporúčame plugin Telefón, ktorý zabezpečí, že objednávka nemôže byť odoslaná, ak telefónny kontakt nie je zadaný v správnom tvare. Ušetrí vám to veľa starostí a času s dodatočným vyhľadávaním telefónneho čísla, bez ktorého kuriér zásielku nedoručí.

Správa produktov – potrebná, ale časovo náročná

Ďalšou položkou, ktorá si vyžaduje čas, je správa produktov. Dobre vyladená webová stránka produktu je pre predaj kľúčová a veľa času tu neušetríte. Jeden malý tip však máme aj tu – na úpravu produktov používajte hromadné akcie. Tie sú štandardnou súčasťou WooCommerce a uľahčujú úpravu viacerých (alebo všetkých) produktov naraz.

Pomocou hromadných akcií a filtrovania produktov môžete hromadne meniť kategórie, štítky, ceny, zľavy, zásoby atď. Nájdete ich v prehľade produktov.

Hromadné akcie a filtrovanie produktov vo WooCommerce zrýchlia váš obchod.

Hromadné akcie a filtrovanie produktov vo WooCommerce zrýchlia váš obchod.

TIP: Zaujíma vás, ako by mala vyzerať stránka produktu, aby sa dobre predávala? Pozrite si náš článok: Prispôsobte si zobrazenie produktov vo WooCommerce, aby ste zvýšili predaj.

Zjednodušte si teraz svoj internetový obchod

Nastavenie procesov a ich správna automatizácia vám pomôžu zjednodušiť váš e-shop. So správnymi pluginmi do WooCommerce môžete nielen ušetriť čas a znížiť pracnosť, ale môžete tiež zvýšiť kapacitu svojho obchodu, a tým aj svoje zisky.

Uľahčite si s nami prevádzku svojho e-shopu – napríklad prihlásením sa k odberu nášho newslettera, aby vám neunikli žiadne ďalšie tipy od nás!

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na první nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon