Google Consent Mode v2 sa blíži. Ako ovplyvní fungovanie e-shopov?

7. 3. 2024 | Blog

Google Consent Mode v2 sa začne používať 6. marca 2024. V slovenskom e-commerce rybníku, kde sa požiadavky predchádzajúcej verzie režimu súhlasu často nedodržiavajú, vzniká mierna panika. Čo bude táto zmena znamenať pre e-shopy a je to koniec marketingu, ako ho poznáme?

Čo je to Google Consent Mode v2?

Dňa 7. marca vstupuje do platnosti Zákon o digitálnom trhu, resp. Obmedzuje možnosti gatekeeperov (veľkých digitálnych platforiem, ako sú Google, Meta, Amazon atď.) nakladať s osobnými údajmi.

V dôsledku toho spoločnosť Google prichádza s vyššími požiadavkami na súhlas so spracovaním údajov od návštevníkov webových stránok – ide o tie známe lišty vyžadujúce súhlas s ukladaním súborov cookie. Tie bude teraz potrebné upraviť tak, aby spĺňali nové požiadavky Google Consent Mode v2.

Okrem súhlasu s marketingovými a analytickými súbormi cookie budete teraz od svojich návštevníkov vyžadovať aj súhlas so zasielaním osobných údajov spoločnosti Google na reklamné účely a personalizovanú reklamu.

Aké sú dôsledky Google Consent Mode v2 pre e-shopy?

V súčasnosti má Google Consent Mode v2 vplyv predovšetkým na e-shopy, ak používate reklamy Google Ads na remarketing.

Ak váš e-shop nebude mať po 6. marci implementovaný nový režim súhlasu, údaje o návštevníkoch vašej stránky nebudú odovzdávané do Google Ads a remarketing postupne prestane fungovať. Pre väčšinu e-shopov by to malo negatívny vplyv na predaj.

Vplyv tohto opatrenia na službu Google Analytics je v súčasnosti nejasný. Podľa niektorých zdrojov môže dôjsť k skresleniu údajov, ak sa opatrenie nezavedie, zatiaľ čo iné zdroje tvrdia, že zatiaľ bude Analytics fungovať bez zmeny aj s pôvodným režimom súhlasu.

Ak nedodržíte režim súhlasu Google v2, nebudete môcť osloviť návštevníkov pomocou remarketingu Google Ads.

Ak nedodržíte režim súhlasu Google v2, nebudete môcť osloviť návštevníkov pomocou remarketingu Google Ads.

Ako môžem vo svojom e-shope splniť podmienky Google Consent Mode v2?

Ak chcete dosiahnuť súlad s novým režimom súhlasu, váš e-shop musí upraviť spôsob zhromažďovania a odosielania súhlasov spoločnosti Google. Ak používate riešenie tretej strany (napr. plugin) na udeľovanie súhlasov so súbormi cookie, overte si u svojho poskytovateľa, či implementuje nový Consent Mode.

TIP: Na webových stránkach spoločnosti Google nájdete zoznam partnerských platforiem pre správu súhlasov (CMP), ktoré podporujú nový režim súhlasu. Pre WordPress a WooCommerce je jedným z najpoužívanejších pluginov pre súhlas Complianz, ktorý je takouto partnerskou platformou.

Pre vlastné riešenie súhlasu je potrebné implementovať nové parametre pre rozhranie API režimu súhlasu:

  • ad_user_data (na odosielanie osobných údajov spoločnosti Google za účelom reklamy)
  • ad_personalization (pre súhlas s personalizovanou reklamou)

Spoločnosť Google ponúka na svojej webovej lokalite podrobné pokyny pre vývojárov.

Ďalším krokom je pretextovanie lišty (banneru, vyskakovacieho okna atď.) pre súhlas. Pravidlá pre lištu so súbormi cookie sú rovnaké, ale okrem súhlasu s marketingovými a analytickými súbormi cookie budete potrebovať aj súhlas na odosielanie osobných údajov spoločnosti Google na reklamné účely a na personalizovanú reklamu.

Aké pravidlá by mal spĺňať nový panel súhlasu?

Okrem pridania nových účelov zostávajú pravidlá pre lištu súhlasu nezmenené. Aké to sú?

  • Každý účel musí návštevník aktívne a samostatne potvrdiť – zaškrtávacím políčkom, prepínačom atď. Nesmie byť vopred označený ako prijatý – tzv. opt-in.
  • Odmietnutie by malo byť rovnako jednoduché ako prijatie.
  • Prístup na webovú stránku nesmie byť podmienený súhlasom.
  • Lišta, banner atď. nesmie brániť používaniu stránky ani bez vyhlásenia o súhlase/odhlásení.
  • Predstava, že návštevníci e-shopu potvrdia všetky súhlasy, aby sa vám zapáčili, je trochu mylná. Pri čisto funkčnom textovom súhlase na lište teda môžete očakávať pokles súhlasov so súbormi cookie a spracovaním údajov a s tým súvisiaci nižší výkon remarketingu.

Niektoré weby už teraz používajú kreatívnejšie znenie lišty cookie na zvýšenie počtu súhlasov. V tomto prípade vždy odporúčame využiť právne poradenstvo a konzultovať danú problematiku.

Koniec cookies tretích strán sa blíži a výrazne ovplyvní možnosti cielenia reklamy.

Koniec cookies tretích strán sa blíži a výrazne ovplyvní možnosti cielenia reklamy.

Čo bude nasledovať? Koniec súborov cookie tretích strán sa blíži

Google Consent Mode bohužiaľ nie je všetko, čo sa tento rok chystá. Je pravdepodobné, že podpora súborov cookie tretích strán pre prehliadač Google Chrome sa skončí na jeseň 2024, čo bude ďalšia rana pre marketing a cielenú reklamu.

Od jesene tohto roka teda nebudú iné ako funkčné súbory cookie pre používateľov prehliadača Google Chrome k dispozícii. Prehliadače ako Safari, Mozilla a Microsoft Edge tak už robia, ale pre Chrome ako celosvetovo najpoužívanejší prehliadač to bude najvýraznejšia zmena.

V dôsledku toho jednotliví poskytovatelia služieb v súčasnosti zavádzajú alternatívne riešenia, ako sa zaobísť bez týchto súborov cookie. Facebook navrhol vlastné rozhranie API na meranie konverzií (Facebook CAPI), Google prichádza s Privacy Sandbox, Sklik s rozšírenou identifikáciou používateľov. Tieto riešenia však úplne nenahradia súbory cookie tretích strán.

Teraz bude viac ako kedykoľvek predtým dôležité zbierať vlastné údaje od používateľov, analyzovať ich a vytvárať na ich základe marketingovú stratégiu. Čoskoro uvidíme, ako tieto opatrenia zmenia elektronické obchodovanie a marketing ako celok.

Bol pre vás náš článok užitočný? Prihláste sa na odber nášho newslettera a už vám neunikne žiadny ďalší!

 

Zdroj:
Updates to consent mode for traffic in European Economic Area (dostupné na https://support.google.com/tagmanager/answer/13695607?hl=en)

The Digital Markets Act (dostupné na https://digital-markets-act.ec.europa.eu/index_en)

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na první nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon