Marketing v sociálnych médiách je dnes nevyhnutnosťou pre každý e-shop

Marketing v sociálnych médiách: 6 spôsobov, ako premeniť sledovateľov na zákazníkov

27. 10. 2023 | Blog

Sociálne médiá sú hitom dnešnej doby. Kto nie je na sieťach, akoby nebol. Niekedy je však ťažké ospravedlniť množstvo času, ktoré na nich strávite prácou, najmä keď jediné, čo rastie, sú lajky, a nie predaj. Vymýšľanie príspevkov a ich tvorba, odpovedanie na správy a komentáre, interakcia v skupinách… Máte tisíc ďalších dôležitých úloh, takže ako dosiahnuť, aby marketing na sociálnych sieťach prinášal výsledky a zaberal čo najmenej času?

Sociálne médiá, ako už názov napovedá, sú o vzťahoch. Keď ich robíte správne, môžu vám pomôcť zvýšiť povedomie o značke, vybudovať vzťah so zákazníkmi a zvýšiť predaj. Bohužiaľ, konkurencia je veľká, takže sa vám môže stať, že na marketing v sociálnych médiách vynaložíte veľa času a peňazí a výsledky sú neuspokojivé. Čítajte ďalej, aby ste sa uistili, že to nie je váš prípad.

Ako generovať zisk prostredníctvom marketingu v sociálnych médiách?

Najväčším problémom sociálnych médií je, že ľudia tam primárne nechodia nakupovať. Používatelia sociálnych médií sa tam chodia baviť, komunikovať, učiť sa. Keď im ponúknete zábavný, inšpiratívny alebo vzdelávací obsah, získate si ich pozornosť. Stačí, ak si ich pozornosť udržíte, kým sa nerozhodnú kúpiť. A to je ťažké.

Znamená to teda, že marketing na sociálnych sieťach nemôže generovať predaj? Nie tak celkom. Ale skôr ako priamy predaj môžu sociálne médiá pomôcť:

  • generovanie nových leadov.
  • aktivizácia existujúcich priaznivcov a zákazníkov.

Slovo lead označuje kontakt, ktorý prejavil záujem o produkt alebo službu, ale ešte neuskutočnil nákup. Takúto osobu je ľahšie presvedčiť, aby sa stala zákazníkom.

To je najväčší potenciál marketingu v sociálnych médiách. Možno vaši sledovatelia na Facebooku teraz nepotrebujú nakupovať, ale keď príde ten čas, spomenú si a nakúpia v známom internetovom obchode, a nie u konkurencie.

6 spôsobov, ako zlepšiť svoj marketing v sociálnych médiách

Tak ako nebude fungovať kanál plný čisto predajných príspevkov, ani zahltenie odbornými článkami alebo vtipnými videami nepovedie k úspechu. Snažte sa nájsť rovnováhu a hlavne testujte a overujte, čo bude pre váš internetový obchod fungovať.

Používajte obsah na zvýšenie návštevnosti svojej stránky

Odkaz na zaujímavý článok alebo ponuku môže priviesť zákazníka na váš web. V takom prípade máte napoly vyhraté. Prostredie sociálnych sietí je veľmi rozptyľujúce a používateľ často mení svoje zameranie. Na webe to tak nie je. Pomocou šikovne nastavenej vstupnej stránky alebo prepojeného článku môžete pozornosť potenciálneho zákazníka nasmerovať na nákup.

Privedenie potenciálnych zákazníkov na stránku je jedným z kľúčových cieľov marketingu v sociálnych médiách. Na druhej strane, pozor – profil plný odkazov vedúcich preč z platformy sa môže ľahko stať nezaujímavým.

Priama ponuka

Vaši sledovatelia sú “zohriatym” publikom. Sledujú vás, pretože ich zaujíma to, čo robíte. Preto sú úspešné príspevky, ktoré priamo ponúkajú niektorý z vašich produktov. Z času na čas pridajte predajný príspevok, ale nemal by sa stať vašou hlavnou aktivitou na sociálnych sieťach. Takýto profil by sa pre vaše publikum rýchlo stal nudným.

Predstavujte nové produkty, robte časovo obmedzené ponuky, využívajte špeciálne príležitosti, ako sú Vianoce, sviatky alebo Black Friday. Ak dokážete ponúknuť správny produkt v správnom čase, zvýšite svoju šancu na úspech.

Povedzte, kto ste a čo robíte

Profily v sociálnych médiách majú priestor, ktorý slúži na prezentáciu vašej značky. Využite ho a pokúste sa stručne zachytiť, s čím môžete zákazníkom pomôcť. Dobrý opis môže byť rozhodujúcim faktorom pri získavaní nových sledovateľov

A čo tam napísať? Zamerajte sa na svoju cieľovú skupinu. Aké sú ich potreby, s ktorými im môžete pomôcť? To zákazníka zaujme viac ako vymenovanie vašich úspechov. Buďte konkrétni!

Marketing v sociálnych médiách doplní marketingový mix e-shopu

Marketing v sociálnych médiách doplní marketingový mix e-shopu

Zhromažďovanie e-mailov

Je ľahké sledovať sociálnu sieť a rovnako ľahké ju prestať sledovať. Je pekné mať veľa sledovateľov, ale majte na pamäti, že tieto kontakty vlastní sociálna sieť, nie vy. To je slabina marketingu na sociálnych sieťach. Ak je váš profil zablokovaný – a to sa môže stať ľahšie, ako si myslíte – stratíte kontakt s celým publikom.

Ak sa tomu chcete vyhnúť, začnite používať sociálne siete na zber e-mailových adries a vytvorte si vlastnú databázu kontaktov. Ponúkajte prémiový obsah prostredníctvom svojho profilu výmenou za e-mailovú adresu. E-knihy, zaujímavé newslettre, zoznamy, tlačivá, infografiky, štúdie… Skúste vymyslieť obsah, ktorý súvisí s vaším e-shopom a zaujal by vašich sledovateľov.

Získané odkazy potom využite vo svojom e-mailovom marketingu. A máte o jeden kanál na podporu predaja viac! Mimochodom, s e-mailovým marketingom vám pomôžu naše pluginy pre WooCommerce.

Ukážte sa

Ľudia priťahujú ľudí. Presne tak. Každá značka profituje z toho, keď dá sledovateľom najavo, kto za ňou stojí. Pridajte príspevky, ktoré ukazujú, kto pre vás pracuje, ako vyzerajú vaše kancelárie alebo váš pracovný deň.

Pravidelne zverejňujte firemné novinky, ale možno aj to, čo sa nepodarilo. Urobte sa skutočnými a hlavne ľudskými. Ak máte zmysel pre humor, buďte vtipní. Zákazníci oveľa radšej nakupujú od skutočných ľudí. Pre “štýlovú” prezentáciu majte webovú stránku.

Budujte vzťahy so svojím publikom

Dobré vzťahy otvárajú mnohé dvere a často aj peňaženky zákazníkov. Ponúknite svojim sledovateľom užitočný obsah, ktorý im skutočne pomôže vyriešiť ich problém. Odpovedajte na komentáre, dávajte rady. Dobrú službu vám urobí vlastná skupina na Facebooku, v ktorej ponúkate zákaznícku podporu. S rastúcim počtom členov si zákazníci začnú navzájom radiť a sami vytvárať hodnotný obsah skupiny.

Ak nechcete investovať čas do vedenia vlastnej skupiny, môžete sa zúčastňovať na tematických skupinách, ktoré sa týkajú vášho odvetvia. Vo väčšine skupín je propagácia zakázaná, ale môžete odpovedať na otázky a diskutovať v komentároch. Upozorníte na seba, vybudujete si povesť odborníka a získate nových sledovateľov.

Využite marketing sociálnych médií naplno

S trochou nadsázky možno povedať, že žijeme v dobe sociálnych sietí. Marketing v sociálnych médiách je pre maloobchodníkov čoraz dôležitejší, preto sa oplatí venovať mu pozornosť. Môžete sa o to pokúsiť sami alebo si najať špecialistu. Pomocou sociálnych sietí môžete svoj e-shop vyniesť do výšin alebo v sieťach utopiť veľa času a peňazí s mizernými výsledkami. Aká bude vaša cesta?

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na první nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon