Prevádzkovanie e-shopu nie je jednoduché. Majitelia internetových obchodov sa musia starať o nekonečný rad úloh – usporiadanie produktov, správu objednávok, zákaznícku podporu a technické funkcie e-shopu. Upozornili sme na niekoľko bodov, ktoré by ste nemali zanedbať, aby váš e-shop WooCommerce fungoval tak, ako má.
Stará verzia e-shopu WooCommerce
WooCommerce sa neustále vyvíja a zlepšuje, takže skôr či neskôr narazíte na potrebu aktualizácie. Možno si hovoríte, že verzia, ktorú máte, vám stačí, že nepotrebujete žiadne aktualizácie, ale čoskoro môžete naraziť na problémy s funkčnosťou vášho e-shopu WooCommerce. Je to preto, že pluginy, ktoré používate vo svojom obchode, nemusia podporovať staršie verzie WooCommerce.
Pred aktualizáciou nezabudnite otestovať novú verziu v testovacom prostredí. Viac informácií o aktualizáciách sa dozviete priamo z dokumentácie WooCommerce, ktorú sme pre vás preložili.
Neaktuálne pluginy pre e-shop WooCommerce
Aj pluginy WooCommerce, ktoré používate vo svojom internetovom obchode, je potrebné udržiavať aktuálne. Neaktuálne pluginy môžu byť bezpečnostnou hrozbou pre váš e-shop WooCommerce a hlavne nemusia správne fungovať. Keďže zásuvné moduly obsluhujú také kľúčové veci pre e-shop, ako je doprava a platba, je viac ako potrebné zabezpečiť, aby fungovali čo najlepšie. Upozornenia na neaktuálne pluginy sa zobrazia priamo na hlavnej stránke a v bočnom menu.
Ignorovanie správ o stave systému
Chyby sa stávajú. Ak ich však budete ignorovať, môže to ohroziť funkčnosť celého e-shopu. Plugin WooCommerce našťastie dokáže v kategórii “Stav” uviesť, ktoré systémové položky fungujú v poriadku a ktorým treba venovať pozornosť. Pri položkách s chybami vám ponúkne aj krátke vysvetlenie, v čom je problém. Sekciu “Stav” nájdete priamo na hlavnej stránke (“Dashboard”) administrácie.
Neodoberáte e-maily
Máte e-shop WooCommerce, ale nemáte databázu e-mailov? Chyba! E-mailový marketing je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako priviesť zákazníkov späť. Požiadajte svojich zákazníkov o ich e-mailovú adresu. Môžete ich nalákať na zaujímavý newsletter, bonusový obsah, ktorý im pošlete, alebo ich pri objednávke vyzvite, aby sa prihlásili na odber vášho newslettera.
Mať vlastnú e-mailovú databázu je priama cesta k zákazníkom, je škoda ju nevyužiť. Pozrite si naše pluginy WooCommerce na odosielanie e-mailov, ktoré vám uľahčia prácu.
Nevytváráte značku svojho obchodu WooCommerce
E-shopy vytvorené prostredníctvom WooCommerce sú pomerne flexibilné, čo môže byť požehnaním aj prekliatím. Ak sa rozloženie a vzhľad vášho e-shopu neustále mení, zákazníkov to mätie.
Vytvorte si jasný imidž svojho obchodu a držte sa ho. Zosúlaďte svoj vizuál a štýl komunikácie v celom e-shope, sociálnych médiách a e-mailu. Zákazníci si vás lepšie zapamätajú a budú sa k vám vracať.
Neuvádzate USP svojho e-shopu WooCommerce
Viete, prečo by mali zákazníci nakupovať práve u vás a nie v inom e-shope? Výborne, to je vaše USP (unique selling proposition) alebo jedinečný predajný argument. Teraz musíte tento argument prezentovať svojim zákazníkom. Doručíte balík až domov, pomôžete s inštaláciou alebo ponúknete ekologické balenie? Odlíšte sa od konkurencie!
Neponúkate zákaznícku podporu
Možno máte rozsiahle popisy produktov vo svojom e-shope WooCommerce, ale nikdy neviete, či zákazník nebude potrebovať viac informácií, aby sa rozhodol pre nákup. Možnosť opýtať sa vo formulári, v chate alebo telefonicky zvýši dôveryhodnosť vášho obchodu a presvedčí ho o kúpe.
Neponúkate dopravu zadarmo
Vysoké náklady na dopravu sú pre väčšinu zákazníkov problémom, ktorý ich odrádza od nákupu v e-shope. Skúste zákazníkom ponúknuť dopravu zadarmo pri minimálnej celkovej sume objednávky, funguje to aj na e-shope WooCommerce. Uvidíte, že to bude zákazníkov motivovať k zadávaniu väčších objednávok, aby mali nárok na dopravu zadarmo.
Vedeli ste, že ponúkame pluginy pre dopravu WooCommerce, ktoré zvládnu dopravu zadarmo?