Existuje nástroj, ktorý e-shopu privedie návštevnosť a zvýši predaje, no zároveň nie je príliš zložitý a ani nestojí majland? Áno! Presne takýmto nástrojom sú porovnávače tovaru. Ešte ich so svojím e-shopom nepoužívate?
Porovnávače tovaru sú webové stránky, ktoré návštevníkom pomáhajú vyberať medzi produktmi e-shopov naprieč internetom. U zapojených e-shopov sa porovnávače podieľajú na konverziách až zo 44 %, platíte len za privedených návštevníkov a ich spustenie zvládne takmer každý. Práve preto sa inzercia na porovnávačoch tovaru stáva pre e-shopy štandardom a rozhodne by vo vašom marketingu nemala chýbať.
Viete, aké porovnávače tovaru môžete využiť na predaj v Česku, pre aký druh tovaru sa hodia a ako to celé funguje? V našom článku sa o výbere porovnávača pre e-shop dozviete všetko, čo potrebujete vedieť.
Porovnávače tovaru – čo to vlastne je?
Porovnávače tovaru sú weby, prostredníctvom ktorých zákazníci hľadajú a porovnávajú tovar. Určite ich poznáte – ide o weby ako Heuréka či Zboží.cz. Zákazníci môžu tovar vyhľadávať podľa názvu, prehliadať kategórie tovaru alebo ponuku konkrétnych e-shopov. Porovnávače tovaru okrem obrázku a popisu produktu zvyčajne zobrazujú aj možnosti dopravy, hodnotenia a recenzie produktu a e-shopu.
Superschopnosť porovnávačov – vysoká konverzná miera
Porovnávače tovaru priťahujú návštevníkov, ktorí už často majú konkrétny produkt vyhliadnutý a hľadajú najlepšiu ponuku. Táto vysoká miera zámernosti vedie k vyššej konverznej miere. Priemerná konverzná miera návštevníkov prichádzajúcich cez porovnávače môže byť až trojnásobná v porovnaní s priemerom všetkých návštevníkov e-shopu.
Konverzná miera zákazníkov privedených cez porovnávače môže byť až trojnásobná v porovnaní so zákazníkmi, ktorí na e-shop prišli iným spôsobom.
Ako fungujú porovnávače tovaru?
Porovnávače tovaru fungujú na princípe platby za preklik (PPC). To znamená, že porovnávaču platíte iba za návštevníkov, ktorí sa cez neho preklikli na váš web. Cena, ktorú si nastavíte ako maximálnu za preklik (CPC), určuje poradie, v akom sa vaše produkty zobrazia medzi ostatnými.
Funguje to teda podobne ako PPC reklama vo vyhľadávačoch? Áno, fungovanie je podobné, no ľudia, ktorí vyhľadávajú na porovnávačoch, sú väčšinou už rozhodnutí nakúpiť, takže konverzie bývajú vyššie.
Niektoré porovnávače ponúkajú aj funkciu priameho predaja. Pri tomto spôsobe môžu zákazníci váš tovar kúpiť bez prekliku na e-shop, priamo na porovnávači, ktorý za takýto predaj získa províziu.
Porovnávače tovaru okrem toho poskytujú aj údaje pre analytiku, takže si môžete jednoducho overiť, nakoľko sa vám inzerovanie na nich oplatí.
Vďaka meraniu konverzií si môžete jednoducho overiť, či sa vám inzercia na porovnávačoch tovaru skutočne vypláca.
Ako začať predávať cez porovnávače tovaru?
Ste majiteľ e-shopu a chcete zvýšiť svoje predaje prostredníctvom porovnávačov tovaru? Nie je to ťažké. Pozrite sa, ako na to:
- Výber porovnávača: Najprv potrebujete vybrať porovnávač vhodný pre váš e-shop. Nie každý porovnávač sa hodí pre každý druh tovaru. Prehľad jednotlivých porovnávačov nájdete nižšie v článku.
- Registrácia: Keď budete mať vybraný vhodný porovnávač pre váš tovar, nastane čas vytvoriť si účet na porovnávači. Registrácia je zvyčajne zadarmo.
- Implementácia: Ďalším krokom je prepojenie e-shopu s porovnávačmi, aby sa zákazníkom na porovnávači zobrazovala aktuálna ponuka vašich produktov. Na to slúžia tzv. XML feedy.
Čo je XML feed?
XML feed je súbor s informáciami o produktoch, ich aktuálnej dostupnosti, cenách a ďalších dôležitých údajoch pre predaj. Informácie z XML feedu slúžia tak porovnávaču, ako aj zákazníkom. Kvalita feedu je jedným z faktorov, ktoré ovplyvňujú úspešnosť vašej inzercie na porovnávačoch.
Vytváranie XML feedov je možné automatizovať pomocou rôznych nástrojov. Vďaka tomu bude vaša ponuka na porovnávačoch vždy aktuálna a vy sa nemusíte o nič starať.
Toret XML feedy
Automatické generovanie feedov pre WooCommerce e-shop
S Toret XML feedmi bude inzercia na porovnávačoch hračka. Vytvárajte feedy pre porovnávače na základe údajov, ktoré už máte uvedené pri produktoch vo vašom e-shope. Generovanie feedov je tak rýchle a pohodlné a feedy sú vždy aktuálne.
TIP: Potrebujete viac informácií o XML feedoch? Pozrite si náš článok Čo je XML feed a ako vďaka nemu inzerovať na porovnávačoch tovaru?
Aké porovnávače tovaru môžete využiť?
Na Slovensku je aktívnych viac porovnávačov tovaru. Najväčším a najnavštevovanejším je porovnávač Heuréka.sk, na druhom mieste sa stabilne drží Google Nákupy. Na slovenskom trhu sú obľúbené aj porovnávače najnakup.sk a pricemania.sk.
V oblasti módy je najznámejší porovnávač tovaru Glami.cz, zo sortimentu nábytku zase FAVI. Poďme sa na jednotlivé porovnávače pozrieť bližšie.
Heuréka.sk
Porovnávač Heuréka je najväčším a najobľúbenejším porovnávačom v Česku aj na Slovensku a ako taký ponúka najširšie spektrum služieb. Okrem klasických funkcií vyhľadávania produktov, e-shopov alebo prehliadania kategórií umožňuje aj hodnotiť produkty i e-shopy, a to ako počtom udelených bodov, tak textovými recenziami.
Heuréka navyše udeľuje vlastné certifikáty („Overené zákazníkom“) overeným obchodom. Užívateľské recenzie a certifikáty sú významným faktorom pri rozhodovaní zákazníkov o nákupe. Dobré meno e-shopu môže prevážiť aj cenovo výhodnejšiu ponuku.
Heuréka tiež umožňuje priamy predaj (bez nutnosti preklikávať sa do obchodu). Podmienkou je, že e-shop musí vlastniť Heuréka certifikát Overené zákazníkmi. Z takto uskutočneného predaja patrí porovnávaču provízia. Pri priamom predaji Heuréka používateľom garantuje bezpečný nákup (chráni pred podvodmi). Tento priamy predaj pre svoje produkty môžete povoliť alebo zakázať.
Heuréka je aktívna v 9 krajinách Európy a sortiment ponúkaného tovaru je takmer neobmedzený. Pre prevádzkovateľov e-shopov Heuréka poskytuje štatistiky predaja a meranie konverzií.
TIP: Recenzie aj certifikáty z porovnávača môžete zobraziť zákazníkom priamo vo svojom e-shope pomocou WooCommerce pluginu Porovnávače tovaru. Tento plugin zároveň implementuje do e-shopu merací kód nevyhnutný na získavanie analytických dát.
Zboží.cz
O niečo menší, s menej funkciami, no v Česku veľmi populárny je porovnávač Zboží.cz. Aj Zboží.cz podporuje vyhľadávanie, porovnávanie a filtrovanie, rovnako ako hodnotenie e-shopov. Ak predávate do Česka, určite by vás tento porovnávač mal zaujať.
Sortiment produktov na Zboží.cz sa pohybuje v tisíckach položiek. Keďže Zboží.cz patrí spoločnosti Seznam.cz, položky z tohto porovnávača sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania na Seznam.cz. Pomocou pluginu je možné tento porovnávač prepojiť s e-shopom pre meranie konverzií a zobrazovanie recenzií priamo v e-shope.
V porovnaní s Heurékou je Zboží.cz jednoduchší – má menej funkcií, no na druhej strane je veľmi prehľadný. Zaujímavá je jeho zvláštna kategória pre zľavy a funkcia porovnávača produktov.
Google Nákupy (Google Shopping)
Porovnávač tovaru od spoločnosti Google je veľmi podobný. Jeho položky sa zobrazujú priamo vo výsledkoch vyhľadávania Google. Rovnako ako ostatné porovnávače dokáže vyhľadávať a filtrovať produkty, ponúka kategórie tovaru na prehliadanie a hodnotenia produktov aj e-shopov.
Google Nákupy svojou službou pokrývajú takmer celý svet a kompletný sortiment tovaru. Prehľady dát a meranie konverzií sú u Googlu samozrejmosťou.
Glami.sk
Jednička medzi vyhľadávačmi módy, obuvi a doplnkov. Glami predáva vo 14 krajinách sveta. Vyhľadávanie, filtrovanie aj kategórie produktov sú prispôsobené pre odvetvie módy. Glami dokáže filtrovať oblečenie na dámske, pánske a detské, podľa farby, štýlu, značiek aj podľa typu postavy. Filtrovanie produktov je veľmi prepracované, takže si každý vyberie, čo potrebuje.
Okrem vyhľadávania prináša Glami aj zaujímavé články o módnych trendoch, sezónnu inšpiráciu a podobne. Glami neporovnáva ceny, ale vyhľadáva rôzne položky a potom zákazníka presmeruje priamo do e-shopu.
TIP: Pro měření efektivity inzerce na vyhledávači Glami poslouží plugin Glami Pixel.
Favi.sk
Favi je vyhľadávač špecializovaný na vyhľadávanie nábytku a bytových doplnkov. Ponúka množstvo kategórií podľa typu tovaru alebo miestností v dome. Filtrovať je možné podľa štýlu, farby, ceny, dopravy zadarmo alebo zľavy. Obsahuje aj funkciu hodnotenia produktov.
Rovnako ako spomínané Glami, Favi funguje skôr ako vyhľadávač než porovnávač, no jeho kategorizácia a filtrovanie produktov sú na takej úrovni, že sa oplatí venovať mu pozornosť.
Biano.sk
Ďalší vyhľadávač špecializujúci sa na nábytok a bytové doplnky. Na Biano nájdete prehľadne rozdelené kategórie naprieč sortimentom, s možnosťami filtrovania podľa veľkosti, farby, ceny a typu.
Priamo na stránkach Biano si zákazník môže navrhnúť vlastný interiér s využitím tovaru z Biano.cz. Okrem toho dokáže Biano vyhľadávať pomocou obrázkov a pravidelne prináša zaujímavosti a inšpiráciu týkajúcu sa zariadenia domácnosti.
Pricemania.sk
Porovnávač cen Pricemania.sk je slovenský nákupný poradca, ktorý pomáha používateľom nájsť najlepšie ceny a kvalitné e-shopy. Na stránke nájdete viac ako milión produktov z ponuky viac ako 6 000 slovenských e-shopov. Pricemania zákazníkom umožňuje porovnávať ceny aj ich vývoj, zostavovať nákupný zoznam a ponúka aj mobilnú aplikáciu. Udeľuje aj vlastný certifikát kvality – „Overený obchod“.
Najnákup.sk
Najnákup.sk je porovnávač tovaru, na ktorom nájdete viac než 10 000 slovenských e-shopov a 3 000 000 produktov. Umožňuje vyhľadávanie produktov, porovnávanie aj sledovanie vývoja cien. Obsahuje tiež recenzie produktov aj e-shopov a udeľuje vlastný certifikát „Obchod odporúčaný zákazníkmi“. V systéme Najnákup.sk je možné zobraziť marketingové dáta.
Porovnajte výhody jednotlivých porovnávačov tovaru
Porovnávačov a vyhľadávačov tovaru samozrejme existuje omnoho viac. Zhrnuli sme pre vás tie najznámejšie a z pohľadu majiteľov e-shopov v Česku najzaujímavejšie možnosti. Správne využitý porovnávač tovaru je dôležitou súčasťou marketingovej stratégie úspešného e-shopu.
Pozrite sa do tabuľky, čo jednotlivé porovnávače ponúkajú:
Heuréka.sk | Zboží.cz | Glami.sk | Google Nákupy | Favi.sk | Biano.sk | Pricemania.sk | Najnákup.sk | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
zameranie | všetko | všetko | móda | všetko | nábytok | nábytok | všetko | všetko |
ppc | + | + | + | + | + | + | + | + |
priamy predaj | + | – | – | – | – | – | – | – |
filtrovanie produktov | + | + | + | + | + | + | + | – |
dátové prehľady | + | – | + | + | – | + | – | + |
meranie konverzií | + | + | + | + | – | + | – | – |
zahraničný predaj | 9 krajín | ČR | 14 krajín | celý svet | 9 krajín | 8 krajín | – | – |
hodnotenie produktu | + | + | – | + | + | + | + | + |
hodnotenie obchodu | + | + | – | + | – | – | + | + |
doplnkové služby | zákaznícka poradňa, služba Overené zákazníkmi (+ certifikát) | magazín | plánovač interiéru, blog | mobilná aplikácia pre zákazníkov, certifikát spokojnosti | certifikát spokojnosti |
Všetky porovnávače tovaru fungujú na rovnakom princípe a ponúkajú podobné služby. Pri výbere porovnávača je najdôležitejším kritériom sortiment vášho e-shopu a veľkosť porovnávača. Čím väčšia konkurencia v danej kategórii na konkrétnom porovnávači bude, tým vyššia bude cena za kliknutie, na druhej strane však vašu ponuku uvidí viac ľudí.
Podporte predaje svojho e-shopu a vyskúšajte inzerciu na porovnávačoch tovaru.
Inzercia na porovnávačoch tovaru vám môže pomôcť osloviť širšie publikum a pritiahnuť zákazníkov, ktorí by inak do vášho e-shopu nezavítali. Ich najväčšou devízou je publikum s vyšším konverzným potenciálom. Aby ste mohli ponúkať produkty a udržiavať ponuku aktuálnu, budete vo WooCommerce potrebovať plugin na generovanie XML feedov.
Ak chcete potenciál porovnávačov využiť na maximum, neobídete sa bez dát na vyhodnocovanie. Na meranie konverzií slúži plugin Porovnávače tovaru, vďaka ktorému implementujete do e-shopu merací kód. Ďalšou výhodou tohto pluginu je možnosť preberať recenzie produktov aj obchodu a zobrazovať ich na vašom webe, rovnako ako prípadný Heuréka certifikát Overené zákazníkmi. Takto môžete posilniť dôveru vašich zákazníkov a ďalej zvyšovať efektivitu predaja.
Inzerujete na porovnávačoch tovaru? Nenechávajte úspech svojho e-shopu na náhodu a prihláste sa na odber nášho newslettera, kde sa dozviete všetko podstatné.
(aktualizováno 13. 5. 2025)