produktová fotografia v e-shope

Ako nafotiť produkt tak, aby mu zákazníci neodolali: Sprievodca v 5 krokoch

5. 11. 2024 | Blog

Úspešný e-shop sa nezaobíde bez kvalitných fotografií produktov. Dobrá fotografia dokáže zákazníka prilákať a presvedčiť ho o kúpe, zlá ho pravdepodobne prinúti poobzerať sa inde. Rozdiel medzi dobrou a zlou produktovou fotografiou nemusí byť veľký a aj s obyčajným vybavením môžete urobiť šou. Naučte sa, ako fotografovať produkty a zaujať zákazníkov pomocou niekoľkých jednoduchých tipov.

Fotografie produktov: vlastné alebo od dodávateľa?

Máte produktové fotografie od svojich dodávateľov a premýšľate, či sa vôbec oplatí vytvárať vlastné? Nepochybujte o tom. Vlastné fotografie produktov majú pre e-shop niekoľko výhod:

  • Jedinečnosť: vaše fotografie vyniknú medzi ostatnými e-shopmi, ktoré používajú rovnaké fotografie od dodávateľov.
  • Vlastný štýl a značka: Môžete vytvoriť fotografie produktov v jedinečnom štýle, aby bolo zákazníkom na prvý pohľad jasné, o ktorý e-shop ide, a aby ste podporili budovanie svojej značky.
  • Fotografie, ktoré potrebujete: Sami sa rozhodnete, aké typy fotografií, celkov alebo detailov potrebujete, aby vaši zákazníci získali všetky informácie potrebné na nákup.
  • Viacnásobné použitie. Okrem stránok produktov môžete fotografie produktov používať aj na sociálnych sieťach, v e-mailoch, príspevkoch na blogu atď. Na každý účel sa hodí iný typ fotografie.

Mať vlastné produktové fotografie pre svoj e-shop sa jednoducho oplatí. Poďme začať.

1. Plán prezentácie výrobku

Najskôr musíte vymyslieť plán. Zvážte, aké výrobky predávate a aký štýl sa hodí k vašej značke.

Aké typy fotografií produktov budete robiť?

Fotografia produktu nie je len produkt na bielom pozadí. Existuje viacero spôsobov, ako fotografovať produkt pre e-shop:

Základný spôsob fotografovania produktu - produkt na bielom pozadí

Fotografia produktu na bielom pozadí umožňuje zákazníkom dobre si prezrieť produkt pred kúpou.

Produkt na bielom pozadí

Najčastejší typ fotografie produktu na e-shopoch – produkt na bielom pozadí. Tento typ produktovej fotografie má tú výhodu, že umožňuje zákazníkom detailne a nerušene si prezrieť produkt. Jeho nevýhodou je jeho uniformita, pretože s týmto typom fotografie sa zákazníci stretnú takmer na každom e-shope a prakticky nulová atmosféra. Zvyčajne tiež neumožňuje odhadnúť skutočnú veľkosť výrobku.

Tento druh fotografie výrobku pomôže v rozhodovacom procese zákazníkom, ktorí už chcú nakúpiť, ale nerozhodných zvyčajne nenaláka. Fotografiu s bielym pozadím je dobré mať pri každom výrobku, ale nemala by byť jediným obrázkom, ktorý má zákazník k dispozícii.

TIP: Čo je ešte kľúčové pre produktové stránky, ktoré predávajú? Pozrite si článok Prispôsobenie zobrazenia produktov vo WooCommerce pre zvýšenie predaja.

Fotografie balenia

Pri produktoch, ktoré zákazníci kupujú ako darčeky alebo pri ktorých je obal dôležitou súčasťou produktu, je dobré uviesť fotografiu balenia. Uistíte tak zákazníkov, že ide skutočne o to, čo chcú, a vyhnete sa pochybnostiam a otázkam.

Najmä ak fotíte oblečenie pre e-shop, nezaobídete sa bez lifestylových fotografií

Najmä ak fotíte oblečenie pre e-shop, nezaobídete sa bez lifestylových fotografií

Produkt v akcii („lifestyle“)

Fotografia produktu v akcii (niekedy označovaná ako lifestylová fotografia produktu) je opakom predchádzajúcich fotografií. Na týchto fotografiách je produkt zobrazený v reálnom prostredí, s ľuďmi a inými rekvizitami a zákazník má lepšiu predstavu o proporciách výrobku. Do lifestylových fotografií môžete lepšie zakomponovať atmosféru a svoju značku a vyvolať emócie, ktoré pomôžu nalákať zákazníkov na nákup.

Fotografie výrobku v akcii majú opodstatnenie pri všetkých produktových radoch, najmä pri výrobkoch, pri ktorých je primárny dobrý vzhľad (napr. oblečenie, šperky alebo bytové doplnky). Fotografie lifestylových výrobkov sú tiež skvelé pre marketingové kampane.
Fotografovanie lifestylových produktových fotografií je náročnejšie z hľadiska prostredia, v ktorom budete fotografovať, a celkovej koncepcie.

Flatlay fotografia

Flatlay fotografia si získala veľkú popularitu najmä na Instagrame. Ide o produktovú fotografiu snímanú zhora, ktorá okrem samotného predmetu záujmu zvykne obsahovať aj ďalšie rekvizity. Týmto fotografiám chýba hĺbka, pretože všetky objekty sú v jednej rovine.

Dobre nasnímané flatlay fotografie sú vizuálne zaujímavé, sprostredkúvajú atmosféru, pocit alebo príbeh. Flatlay fotografie sú skvelým nástrojom budovania značky v predajni aj na sociálnych sieťach.

TIP: Viete, ako využiť marketing na sociálnych sieťach pre svoj e-shop? Prečítajte si náš článok Marketing v sociálnych médiách: 6 spôsobov, ako premeniť sledovateľov na zákazníkov.

Flatlay fotografia je ďalší spôsob fotografovania produktu. Je obľúbená najmä na prezentáciu na sociálnych sieťach.

Flatlay fotografia je ďalší spôsob fotografovania produktu. Je obľúbená najmä na prezentáciu na sociálnych sieťach.

Skupiny výrobkov

Okrem fotografií jednotlivých produktov môžete fotografovať aj skupiny produktov.Tie sú obzvlášť užitočné na propagačné účely (či už na sociálnych sieťach, priamo na webe, alebo v e-mailingu) vytváranie obsahu alebo ako ilustrácie pre kategórie produktov.

Na fotografii môžete použiť aj viacero produktov a porovnať ich. Porovnávacie fotografie produktov sú užitočné pri vytváraní obsahu pre web alebo siete, nákupných sprievodcov atď.

Štýl a konzistentnosť

Ak už viete, aké typy produktových fotografií budete robiť, musíte sa zamyslieť nad štýlom fotografií, ktorý by mal byť konzistentný s vašou značkou. Jednotný štýl a kvalita pomôžu zákazníkom zapamätať si váš internetový obchod, budú vyzerať profesionálne a zlepšia výsledný dojem.

Inšpirujte sa, ale nekopírujte

Ak si nie ste istí, čo chcete od svojich produktových fotografií, pozrite sa, ako svoje produkty fotia e-shopy s podobným sortimentom. Inšpirujte sa prezentáciou úspešných e-shopov, ale hľadajte aj vlastné spôsoby, ako vyniknúť.

2.Vybavenie na fotografovanie produktov pre e-shopy

Špičkovú produktovú fotografiu pravdepodobne nevytvoríte bez fotografa a štúdia, ale dobrú prezentáciu svojich produktov môžete vytvoriť aj s minimálnymi investíciami. Bez čoho sa môžete zaobísť?

Fotoaparát alebo lepší smartfón

Technológie sú dnes také pokročilé, že väčšina z nás nosí vo vrecku dostatočný fotoaparát. Výhodou digitálnych fotoaparátov je, že sa dajú nastaviť v širokej škále nastavení, uložiť v rôznych formátoch a prepojiť s osvetlením, diaľkovým ovládaním atď. Ak však nechcete alebo nemôžete venovať fotografovaniu viac času a peňazí, ako je nevyhnutné, smartfón je jednoduchšia, ale postačujúca voľba.

TIP: Najmä pri mobilných telefónoch nezabudnite pred samotným fotografovaním vyčistiť objektív.

Statív

Bez statívu sa nezaobídete. Len tak totiž budete môcť presne zaostriť na produkty a uvoľniť si ruky na úpravu scény.

Výrobky pre e-shop môžete fotografovať aj doma pomocou mobilného telefónu

Výrobky pre e-shop môžete fotografovať aj doma pomocou mobilného telefónu

Svetlo

Ďalšou nevyhnutnou súčasťou je svetlo. Dobré fotografie môžete urobiť pomocou denného svetla a odrazných plôch, ale ak nechcete čakať na ideálne svetelné podmienky vonku, umelé osvetlenie je nevyhnutnosťou. Použitie softboxu zabráni neželanému odlesku na vašich produktoch.

Pozadie a rekvizity

Ak chcete fotografovať výrobky na bielom pozadí, budete potrebovať – prekvapivo – biele pozadie alebo fotostan. Pri iných typoch fotografií si vystačíte s rôznymi typmi pozadí a rekvizít. Dôkladne si premyslite, čo použijete – pozadia a rekvizity by mali vhodne dopĺňať vaše produkty a značku, ale zároveň by od nich nemali odvádzať pozornosť.

3. Príprava na fotografovanie výrobkov

Už ste sa rozhodli? Potom je čas začať sa pripravovať na akciu.

Príprava produktov

Produkty na fotografovanie vyberajte starostlivo – mali by to byť bezchybné kúsky. Pred fotografovaním ich očistite a upravte. Prach, odtlačky prstov, nite, zvyšky lepidla a podobné nečistoty vyniknú na fotografiách viac ako v skutočnosti.

Príprava scény a vybavenie

Pripravte scénu. Umiestnite výrobok, rekvizity a statív. Na fotografovanie výrobkov na bielom pozadí je najlepšie centrálne umiestnenie. Pri iných typoch fotografií použite pravidlo tretín na vytvorenie vyvážených a atraktívnych kompozícií.

Čo je pravidlo tretín? Predstavte si, že vaša scéna je rozdelená dvoma čiarami na tri rovnaké časti, horizontálne a vertikálne. Ak svoj výrobok umiestnite do oblasti týchto línií a ich priesečníkov, výsledná kompozícia bude pre diváka zaujímavejšia.

Svetlá a odrazové dosky nastavte tak, aby ste minimalizovali oslnenie výrobkov svetlom a ostré tiene, ktoré by spôsobili skreslenie.

Nastavte vyváženie bielej na smartfóne alebo fotoaparáte tak, aby farby na fotografiách zodpovedali skutočnosti. Uložte fotografie ako súbor RAW (v prípade fotoaparátov) alebo vysokokvalitný súbor JPG.

Po príprave scény a potrebného vybavenia je možné pristúpiť k samotnému fotografovaniu tovaru pre e-shop.

Po príprave scény a potrebného vybavenia je možné pristúpiť k samotnému fotografovaniu tovaru pre e-shop.

4. Fotografovanie produktu

Konečne je čas pristúpiť k samotnému fotografovaniu. Na čo si treba dať pozor?

  • Zaostrovanie: Zamerajte sa na najdôležitejšiu časť výrobku.
  • Rôzne uhly pohľadu: Fotografujte výrobok z viacerých uhlov, aby ste zákazníkovi poskytli čo najúplnejší obraz o jeho vzhľade.
  • Zábery zblízka: Okrem celkových záberov sa zamerajte aj na zábery zblízka, aby ste ukázali štruktúru materiálu, textúru a ďalšie dôležité prvky.

5. Následné úpravy

Fotografovanie produktov sa nezaobíde bez následných úprav. Pomocou grafického editora upravte jas, kontrast, farbu a odstráňte všetky nedokonalosti. Na bežné úpravy stačí bezplatný softvér, napríklad Canva, Pixlr alebo editor fotografií v systéme Windows.

Ďalším krokom je úprava veľkosti. Upravte veľkosť fotografií tak, aby sa rýchlo načítali. Zároveň by vaše obrázky mali zostať dostatočne kvalitné.

Viete už, ako nafotiť produkt pre e-shop?

Dobré fotografie produktov sú investíciou do úspechu vášho e-shopu. Či už si necháte produkty nafotiť profesionálom, alebo využijete naše tipy a pôjdete na to sami, vhodné fotografie dokážu naštartovať váš predaj, budovať vašu značku a upútať pozornosť na sieťach. Stačí si to dobre premyslieť. Začali ste už fotografovať výrobky pre svoj e-shop?

Nenechávajte úspech svojho e-shopu na náhodu a prihláste sa na odber nášho newslettera. Budeme vám posielať ďalšie rady a tipy priamo na váš e-mail.

 

Prihláste sa k odberu nášho newslettera a získajte 15% zľavu na nákup

Súhlasím so zasielaním informačných bulletinov a prečítal som si všetko o spracovaní osobných údajov.

Další články

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon