Doprava WooCommerce ponúka širokú škálu možností

Doprava WooCommerce: Používajte spôsoby dopravy ako marketingový nástroj

13. 11. 2023 | Blog

Pri prevádzkovaní elektronického obchodu sa stretávate s množstvom atribútov, ktoré rozhodujú o tom, či zákazník nakúpi u vás alebo inde. Dizajn a funkčnosť stránky, propagácia, budovanie značky, zákaznícky servis… Mohli by sme pokračovať ďalej a ďalej. Často prehliadaným faktorom je doprava. Nemá ju každý e-shop? Presne tak, preprava objednávok zákazníkom je pre e-shopy nevyhnutnosťou. Máloktorý e-shop však rieši možnosti dopravy nad rámec tejto nevyhnutnosti. Doprava môže byť aj skvelým marketingovým nástrojom. Neveríte tomu? Pozrite sa, aké možnosti dopravy sú k dispozícii na nalákanie zákazníkov a aké pluginy WooCommerce vám môžu pomôcť.

Každý pozná bezplatnú dopravu

Doprava zadarmo je evergreen, ktorý e-shopy používajú na nalákanie zákazníkov, a zákazníci ho počujú často. Môžete ju využiť v rámci jednorazovej akcie alebo ako súčasť dlhodobej stratégie.

Môžete zorganizovať jednorazový deň/týždeň dopravy zadarmo (pre všetkých alebo len pre určité typy dopravy), ktorý v krátkom čase priláka zvýšený počet zákazníkov. Z dlhodobého hľadiska ide zvyčajne o dopravu zdarma nad určitú hodnotu objednávky. Tento spôsob, ak je suma nastavená rozumne, pomáha zvyšovať hodnotu objednávok.

Ďalším riešením môžu byť zákaznícke kupóny na dopravu zdarma. Tieto kupóny sa dobre zdieľajú prostredníctvom sociálnych sietí a pomáhajú pri propagácii elektronického obchodu.

Ak chcete zákazníkom ponúknuť dopravu zadarmo, či už plnú, alebo podmienenú, musíte ju dobre prepočítať, aby vás propagácia nestála viac peňazí, ako má priniesť. Dobrou správou je, že doprava zadarmo, hoci je najbežnejšia, rozhodne nie je jediným esom v rukáve, pokiaľ ide o dopravu vo WooCommerce.

Konkrétne doručenie: ráno, popoludní alebo večer?

Možnosť vybrať si ranné, popoludňajšie alebo večerné doručenie nie je medzi e-shopmi (a dopravcami) až taká bežná. Na druhej strane je to služba, ktorá pre mnohých zákazníkov rieši dilemu, či si majú nechať doručiť balík domov alebo do práce. Ak túto službu svojim zákazníkom poskytujete, nezabudnite ju dostatočne propagovať. Len tak presvedčíte zákazníkov, aby nakupovali vo vašom e-shope.

TIP na doručenie tovaru vo WooCommerce: Ponúkame doručenie v rôznych časoch dňa prostredníctvom spoločností DPD a TOPTRANS. Vďaka pluginu DPD a TOPTRANS doprava môžete svoj e-shop priamo prepojiť s týmito prepravcami a ponúkať svojim zákazníkom ich služby.

Vlastné pobočky a osobný odber

Ak sa váš e-shop nenachádza na opustenom ostrove, poskytnite zákazníkom možnosť osobného odberu objednávok. Je to dobrý presvedčovací argument pre miestnych zákazníkov, aby uprednostnili váš e-shop pred vašou konkurenciou. Zároveň dávate príležitosť zákazníkom, ktorí chcú svoju zásielku rýchlo a nebudú váhať pre ňu prejsť dlhšiu vzdialenosť. Ak máte viacero pobočiek (napr. kamenné predajne), osobný odber by mal byť samozrejmosťou.

TIP na dopravu WooCommerce: Ak máte viacero pobočiek na osobný odber, bude sa vám hodiť plugin Vlastné pobočky a doprava. Vďaka nemu si zákazníci môžu pohodlne vybrať z miest na osobný odber, zobraziť informácie o pobočke a zistiť, či je produkt na danej pobočke skladom.

Túto výhodu môžete využiť aj pri marketingu a časť reklamy zacieliť na zákazníkov v blízkosti vašej pobočky.

Škálovanie typov a cien dopravy

Ďalším spôsobom, ako prilákať zákazníkov, je škálovanie druhov a cien dopravy

Škálovanie typov a cien dopravy

Posielate malý a lacný balík za rovnakú cenu ako drahý nadrozmerný balík? Nechoďte s kanónom na vrabce a škálujte dopravu, ak nechcete, aby zákazníci nakupovali inde. Tento bod je dôležitý najmä pre e-shopy, ktorých sortiment je rôznorodý. Keď predávate malé, veľké, lacné aj drahé výrobky, mali by ste pre ne ponúkať vhodný typ dopravy. Nič tak neodradí zákazníka, ako keď poštovné stojí toľko, čo samotný výrobok. Vhodným škálovaním dopravy znížite množstvo neúplných objednávok.

TIP na dopravu WooCommerce: Lídrom v škálovaní dopravy je bezpochyby Česká pošta. S poštou môžete posielať všetko od obyčajných zásielok cez cenné listy až po balíky všetkých veľkostí a hodnôt. Vďaka pluginu Česká pošta môžete svojim zákazníkom ponúknuť všetky tieto spôsoby.

Ak uprednostňujete kuriérske služby, môžete tiež škálovať cenu prepravy podľa hmotnosti a veľkosti balíkov alebo vzdialenosti zásielky. Pozrite si pluginy, ktoré to umožňujú.

Ekologické doručovanie

V posledných rokoch rezonujú v spoločnosti otázky životného prostredia, v niektorých kruhoch v pozitívnom, v iných v trochu negatívnom zmysle. Ak vaši zákazníci patria do cieľovej skupiny tých, ktorým skôr záleží na životnom prostredí, ekologické doručovanie balíkov môže byť dobrým marketingovým ťahom. Takmer všetky kuriérske spoločnosti majú vo svojom repertoári doručovanie zásielok elektromobilmi alebo nákladnými bicyklami. Pri dobrej propagácii vám aj možnosť ekologického doručovania prinesie viac zákazníkov.

TIP na prepravu vo WooCommerce: Pre ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov môže byť zaujímavou možnosťou doručovacia služba ThinkGreen od spoločnosti GLS, ktorá je CO2 neutrálna. Pri využití tohto typu doručenia kupujúci prispeje na výsadbu stromov. Svojim zákazníkom ju môžete ponúknuť prostredníctvom pluginu GLS.

Garancia času dodania

“Doručenie do druhého dňa” alebo “Zásielka je u vás do dvoch dní” sú silné tvrdenia, ktoré majú veľký potenciál presvedčiť zákazníkov, aby nakúpili vo vašom e-shope. Nemali by ste však sľubovať niečo, čo nemôžete splniť. Záplava zlých recenzií by sa mohla negatívne odraziť na povesti a hodnotení vášho e-shopu a následne odradiť ďalších zákazníkov.

To, či dokážete doručiť tovar v takom krátkom čase, závisí od efektivity spracovania objednávky e-shopu a spoľahlivosti dopravcu. Mnohí dopravcovia sú schopní garantovať doručenie v danom termíne, ale len v prípade, že e-shop stihne zásielku pripraviť včas a nejde o vrchol sezóny, typicky pred Vianocami.

TIP pre WooCommerce dopravu: S rýchlym spracovaním objednávky vám pomôže automatizácia. Tieto pluginy pre prepravu pre WooCommerce umožňujú automaticky odosielať údaje o zásielkach do systémov dopravcov, tlačiť štítky a objednávať vyzdvihnutie. Tým zabezpečíte, že vaše zásielky odídu načas.

Preprava konkurenčnou výhodou

Uviedli sme spôsoby, ktorými môžu rôzne spôsoby prepravy pozitívne ovplyvniť predaj. Tieto metódy budú fungovať len vtedy, ak sa o nich zákazníci dozvedia ešte predtým, ako si tovar v e-shope objednajú. Hovorte o nich na sociálnych sieťach, v e-mailovom spravodajcovi, na titulnej stránke e-shopu a v reklame. Len tak vám pomôžu prilákať nových zákazníkov.

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na první nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

Prihláste sa na odber noviniek a získajte 15% zľavu z prvého nákupu.

Potvrďte svoje prihlásenie pomocou odkazu v e-maile.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnyNaspäť do obchodu
      Apply Coupon