Chcete mať e-shop a nie ste si istí, či je pre vás WordPress e-shop tou správnou voľbou? V tom prípade je dnešný článok určený práve vám. Tu je 15 dôvodov, prečo je e-shop WordPress dobrou voľbou.
Mnohí ľudia si WordPress spájajú najmä s blogovaním, ale tí znalejší vedia, že je multifunkčný. Na WordPress šliapu nielen blogy, ale aj úspešné firemné stránky, portfóliá a dokonca aj známe e-shopy.
WordPress ako platforma pre e-shopy je veľmi obľúbený – v Českej republike je celkovo tretím najpoužívanejším e-commerce riešením a medzi open-source platformami dokonca prvým.
Open-source je počítačový software s otvoreným zdrojovým kódom. To znamená, že je povolená úprava kódu a voľné používanie týchto programov.
Poďte sa dozvedieť, prečo je e-shop WordPress taký obľúbený a ako si ho môžete zaobstarať aj vy.
Plugin pre e-shop WordPress – WooCommerce
Spôsob, ako premeniť bežný WordPress na e-shop, je pomerne jednoduchý. Rovnako ako pri akejkoľvek inej funkcii, ktorú chcete do WordPress pridať, je riešením plugin. Funkciu e-shopu pridáva do WordPress plugin s názvom WooCommerce, ktorý je rovnako ako samotný WordPress bezplatný.
WooCommerce je celosvetovo rozšírená platforma elektronického obchodu, ktorú v súčasnosti využíva približne 3,9 milióna e-shopov a je zďaleka najpoužívanejším riešením elektronického obchodu pre WordPress.
Prečo si vybrať e-shop na WordPress?
Poďte sa s nami pozrieť, aké výhody prináša e-shopové riešenie prostredníctvom WordPress a WooCommerce.
1. Vlastníctvo
Ak sa rozhodnete zriadiť e-shop na báze WordPress, je vaším vlastníctvom a môžete si s ním robiť, čo chcete (samozrejme, v rámci legislatívnych obmedzení). Jeho zväčšenie, vylepšenie, zmena od základov alebo odstránenie je čisto na vašom uvážení a rozhodnutie je len na vás.
To je zásadný rozdiel medzi WordPressom a takzvaným „krabicovým“ riešením elektronického obchodu (napr. Shopify), v ktorom si svoj e-shop na platforme elektronického obchodu iba prenajímate. Vaše rozhodovanie ako nájomcu je potom obmedzené na to, čo vám „krabica“ umožní.
2. Nízke náklady
WordPress aj plugin pre elektronický obchod WooCommerce sú bezplatné. Samozrejme, to neznamená, že celý e-shop môžete vytvoriť zadarmo – minimálne budete musieť investovať do hostingu a domény, na ktorej bude váš e-shop umiestnený. Pravdepodobne budete chcieť využiť aj niektoré ďalšie pluginy, ktoré vám pomôžu prevádzkovať a prispôsobiť váš e-shop.
Napriek tomu ide o relatívne nízkonákladové riešenie. Pri e-shope WordPress nemusíte platiť pravidelný mesačný poplatok za prenájom ako pri krabicových riešeniach ani vysokú počiatočnú investíciu ako pri e-shopoch naprogramovaných na mieru.
3. Jednoduchá inštalácia
Ďalšou výhodou e-shopu WordPress je jeho jednoduchá inštalácia, ktorú zvládne aj bežný používateľ PC. Na jej sprevádzkovanie nepotrebujete vedieť kódovať a návody na inštaláciu WordPress, WooCommerce, šablón a pluginov sú k dispozícii zadarmo v mnohých jazykoch vrátane slovenčiny.
4. Integrácia do existujúcej webovej stránky
Ak už máte webovú stránku WordPress a rozhodnete sa zaobstarať si e-shop, potom je veľmi jednoduché integrovať nový e-shop priamo do existujúcej webovej stránky WordPress. Nie je potrebné vytvárať ďalšiu webovú stránku. Navyše aj pri novom e-shope budete využívať existujúci obsah a históriu webu. Zavedené webové stránky vyhľadávače uprednostňujú pred tými, ktoré existujú krátko.
5. Dostupné šablóny pre e-shop WordPress
Na prispôsobenie vzhľadu vášho e-shopu WordPress existuje nespočetné množstvo šablón, ktoré môžete použiť a ďalej prispôsobiť. Môžete si vybrať z platených a bezplatných verzií, rôznych rozložení stránok a kompatibility. Svoj e-shop si tak môžete zariadiť presne podľa svojich potrieb.
6. Takmer neobmedzené možnosti rozšírenia
Rozšírenie vášho e-shopu o ďalšie funkcie je vo WordPress hračka. Takmer na každý účel nájdete dostupný plugin, a ak nie, môžete požiadať webového vývojára, aby vám funkcionalitu rozšíril. Potrebujete vyskakovacie okno, formulár alebo súhlas so spracovaním súborov cookie? WordPress to umožňuje jednoducho.
7. Veľká komunita
S predchádzajúcim bodom súvisí aj tento bod. Vďaka globálnemu dosahu WordPress a WooCommerce je komunita okolo nich veľmi veľká a obrovská je aj ponuka pluginov a šablón pre tieto platformy. Do vytvárania a prispôsobovania webov WordPress je zapojených veľa webových vývojárov, takže ak budete potrebovať pomoc, nebudete mať problém nájsť odborníka.
Ďalej existuje množstvo diskusných fór a skupín na internete, ktorých členovia vám často bezplatne poradia a pomôžu, a k dispozícii je množstvo bezplatných informácií a návodov.
8. Jednoduché používanie
Každodenná prevádzka e-shopu WordPress je veľmi jednoduchá vďaka prehľadnej a používateľsky prívetivej administrácii. Samotný WordPress je preložený do mnohých jazykov vrátane slovenčiny, takže každodenná práca s e-shopom pre vás nebude problém.
9. Rozmanitý sortiment a spôsob predaja
WooCommerce ponúka naozaj širokú škálu možností predaja. Okrem bežných fyzických produktov dokáže pracovať aj s produktmi vo viacerých variantoch, s virtuálnymi produktmi na stiahnutie alebo s predplatným.
Nie je problém, ani ak chcete namiesto produktov predávať služby. Vďaka vhodným pluginom si môžete vytvoriť členskú sekciu, rezervačný systém alebo formulár na dopyt.
10. Automatizácia
Pre e-shopy WordPress je k dispozícii množstvo možností, ako automatizovať ich prevádzku a uľahčiť si tak prácu a ušetriť čas. Pluginy vám pomôžu automatizovať správu a expedíciu zásielok, overovanie platieb alebo fakturáciu. Vďaka automatizácii môžete maximalizovať kapacitu svojho e-shopu a zároveň sa zbaviť nudných rutinných činností.
TIP: Tipy na konkrétne automatizačné pluginy pre váš e-shop nájdete v našom článku Prevádzkujete e-shop efektívne? Tipy, ako ušetriť čas a prácu vo WooCommerce
11. Skvelé SEO v e-shope WordPress
SEO, teda optimalizácia pre vyhľadávače, pomôže dostať váš e-shop do výsledkov vyhľadávania, aby vás zákazníci našli sami. Čím lepšia je SEO optimalizácia, tým vyššie sa bude váš e-shop zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania a tým väčšia je pravdepodobnosť, že sa návštevníci prekliknú na váš e-shop.
WordPress ako taký je prispôsobený tak, aby spĺňal požiadavky vyhľadávačov. Je to dobrý základ, na ktorom môžete stavať. Nezabúdajte však, že ani SEO nie je pre vás bez práce.
12. Jednoduché prepojenie so sociálnymi sieťami
Sociálne siete sa stali neoddeliteľnou súčasťou marketingového mixu e-shopov a WordPress je k nim tiež priateľský. Prepojenie so sociálnymi sieťami je jednoduché vďaka pluginom. Zobrazenie obsahu zo sociálnych sietí na vašej webovej stránke, tlačidlá na zdieľanie alebo sledovanie profilov alebo nahrávanie katalógu produktov na sociálne siete vám pomôžu vybudovať komunitu okolo vášho podniku.
13. Medzinárodný predaj
Keď sa váš e-shop rozrastie, možno ho budete musieť prevádzkovať vo viacerých jazykoch, používať viacero mien na platby alebo riešiť dopravu pre rôzne krajiny sveta. S elektronickým obchodom WordPress nič z toho nie je problém. So správnymi pluginmi pre viacero jazykov a mien je medzinárodný predaj jednoduchý. Nastavenie spôsobov dopravy a platby odlišne pre každú krajinu je prirodzenou súčasťou WooCommerce.
14. Dostupná analytika
Zhromažďovanie a vyhodnocovanie údajov je základom úspešného podnikania. Vo WooCommerce môžete využívať štatistiky, ktoré sú v ňom priamo implementované, ako aj prepojiť svoj internetový obchod s externými službami, ako je napríklad Google Analytics.
15. Prepojenie s marketingovými nástrojmi
Pri svojom e-shope sa nezaobídete bez marketingu. Už sme spomínali prepojenie so sociálnymi sieťami,SEO a analýzu dát, ktoré sú dôležitou súčasťou marketingovej stratégie. V e-shope WordPress sú k dispozícii aj ďalšie možnosti.
Jednou z nich je prepojenie s e-mailingovým softvérom, ktorý vám pomôže osloviť zákazníkov prostredníctvom e-mailového marketingu. Zhromažďovanie kontaktov, vytváranie zoznamu odberateľov, segmentácia príjemcov a odosielanie e-mailov, či už manuálne, personalizované alebo automatizované, vám pomôže zvýšiť konverzie. Svoj e-shop WordPress môžete priamo prepojiť s e-mailingovým programom pomocou pluginov, ako je napríklad plugin SmartEmailing.
Ďalšou marketingovou možnosťou je predaj na porovnávacích stránkach a vyhľadávačoch produktov. Napojenie vášho e-shopu na porovnávače a inzercia na nich je opäť jednoduchá vďaka vhodnému pluginu na generovanie XML feedov. Predaj na porovnávacích stránkach môže tvoriť podstatnú časť zisku vášho e-shopu tým, že svojou ponukou oslovíte širšie publikum.
Čo je potrebné pre e-shop WordPress?
Ak už viete, že e-shop WordPress je pre vás to pravé riešenie, pravdepodobne vás zaujíma, čo je potrebné na jeho zriadenie. V prvom rade je to doména a hosting, na ktorý sa nahrá WordPress, ďalej šablóna, WooCommerce a ďalšie pluginy na zabezpečenie bezproblémového chodu e-shopu.
Doména je jedinečná webová adresa, na ktorej zákazníci nájdu váš e-shop. Jej názov vyberajte starostlivo – mal by zodpovedať názvu vášho e-shopu, vystihovať vašu ponuku a mal by byť ľahko zapamätateľný a ľahko napísateľný. Za doménu zaplatíte ročne malú sumu peňazí.
Hosting je priestor na internete, ktorý budete používať na nahrávanie svojho obsahu. Podobne ako doména, aj hosting vás bude ročne niečo stáť, ale je to nevyhnutná investícia.
Ak už máte zriadenú doménu a hosting, ste takmer majiteľom elektronického obchodu. Teraz môžete začať inštalovať WordPress a WooCommerce, vybrať správnu šablónu a ďalšie pluginy.
TIP: Už máte nainštalovaný WordPress a WooCommerce, ale neviete, aké ďalšie pluginy potrebujete? Pozrite si článok 3+1 kľúčových pluginov, ktoré potrebuje každý e-shop s WooCommerce.
Začnite s e-shopom WordPress
E-shop WordPress je nízkonákladové a zároveň používateľsky prívetivé riešenie elektronického obchodu. Môžete si ho prispôsobiť presne podľa svojich požiadaviek a nemusíte sa obávať, že by vám bránil v rozvoji podnikania. Veľkou výhodou WordPress je bezpochyby obrovská komunita, vďaka ktorej nie je žiadny problém neriešiteľný.
Uvažujete o tom, že si zaobstaráte e-shop WordPress, alebo ho už máte? Zaregistrujte sa do nášho newslettera, aby vám neunikli žiadne novinky, užitočné tipy a zľavy zo sveta WooCommerce.